Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání přesnosti simultánní a sekvenční line-up identifikace u trestného činu s více pachateli
Rác, Jaroslav ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Rubínová, Eva (oponent)
Problematika rekognice pachatele očitým svědkem je již dlouholetým předmětem mnoha výzkumů. Dosud se však výzkumy zaměřovaly výhradně na trestné činy s pouze jedním pachatelem. Z toho důvodu se předkládaná diplomová práce zaměřuje na svědeckou identifikaci u trestného činu s více pachateli. Literárně přehledová část shrnuje dosavadní poznatky dílčích aspektů rekognice a snaží se přinést vhled do problematiky rekognice u trestných činů, ve kterých figuruje více než jeden pachatel. Pro výzkumnou část diplomové práce byl proveden experiment, který měl za cíl porovnat přesnost simultánní a sekvenční line- up identifikace. Kvůli pandemické situaci byl experiment převeden z živé formy do on-line prostředí. Výzkum byl proveden na vzorku mladých dospělých, který činil 151 participantů. Participanti zhlédli videozáznam sehraného přepadení, ve kterém figuroval pachatel a jeho spolupachatel. Následně byli participanti náhodně rozděleni do skupin pro simultánní nebo sekvenční line-up a pro target-present nebo target-absent variantu rekognice. Týden po zhlédnutí videozáznamu pak každá skupina uskutečnila příslušnou verzi rekognice. Výsledky výzkumu neprokázaly statisticky významný rozdíl mezi simultánní a sekvenční line-up identifikací. Diskuse se pokouší osvětlit možné ovlivnění výsledků ze strany převedení...
Psychologické aspekty svědecké výpovědi dítěte ve věku 3 až 6 let
Rác, Jaroslav ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Trojanová, Hana (oponent)
I Abstrakt Předkládaná práce se zabývá psychologickými aspekty svědecké výpovědi dítěte ve věku tří až šesti let, které specifikují způsoby a metody pro provedení efektivního výslechu. Literárně přehledová část seznamuje čtenáře nejprve s aspekty vývoje slovní zásoby a gramatických schopností, poté se zákonitostmi paměťových schopností předškolních svědků, včetně vlivu stresu na kódování a vybavování paměťových stop. Ve stejné kapitole se objeví i podkapitola o vnímání a chápání času předškolním svědkem, která se stane stěžejním podkladem pro návrh výzkumného projektu. V následující kapitole se čtenář dočte o problematice sugestibility předškolního dítěte jak ze strany vyšetřovatele, tak i vyslýchaného dítěte a jeho okolí. V neposlední řadě se bude práce zabývat způsoby a metodami zaměřenými na vedený výslech, včetně předložení a zhodnocení dosud využívaných výslechových protokolů. Návrh výzkumného projektu se, ve druhé části práce, zaměří na studium vhodnosti použití vizuální časové pomůcky při výslechu dětských svědků ve věku tří až šesti let. Ve výzkumu se stanou děti na letním předškolním táboru svědky zmizení jednoho z táborových vedoucích. Následně budou o události vyslýchány pomocí NICHD protokolu, přičemž jedna výzkumná skupina bude při výslechu využívat vizuální časovou pomůcku a druhá nikoliv....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.