Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Attitudes of Czech students toward science subjects and teaching methods used in these subjects (Data analysis of PISA 2015 research)
Pschotnerová, Petra ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Náplní této diplomové práce je analýza žákovských, učitelských a školních dotazníků výzkumu PISA 2015 realizovaného v České republice. Práce obsahuje krátký úvod do koncepce dotazníkového šetření PISA 2015 a stručný popis předešlých výzkumů TIMSS a PISA. Ze žákovských dotazníků jsme se zaměřili především na metody výuky přírodovědných předmětů a na postoje žáků k těmto předmětům. V práci jsou zpracovány i otázky týkající se spokojenosti žáků se životem a spokojenosti ve škole, otázky zjišťující aspirace žáků, jejich zájmy a používání počítačů doma nebo ve škole. Z učitelských dotazníků jsme vybrali otázky zjišťující metody výuky přírodovědných předmětů. Kromě jiných jsme zpracovali také otázky zjišťující vztah učitelů ke svému povolání a otázky zjišťující dosažené vzdělání učitelů. Ze školních dotazníků jsme zpracovali obecné otázky, otázky týkající velikosti, vybavení a chodu školy, otázky týkající se pedagogického sboru a možných problémů omezujících vyučování. Odpovědi na vybrané otázky byly zpracovány formou grafů a tabulek. U otázek, které byly součástí předešlých dotazníkových šetření TIMSS a PISA, jsme udělali rozbor vývoje odpovědí respondentů. S použitím statistických metod jsme posuzovali statistickou významnost rozdílů v odpovědích respondentů. Nedílnou součástí této práce jsou její přílohy,...
Science tasks of PISA 2015 research - analysis of Czech pupils` results
Pschotnerová, Petra ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Blažek, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výsledky českých žáků v přírodovědných úlohách testování PISA 2015. V práci je udělaný podrobný rozbor výsledků přírodovědné gramotnosti patnáctiletých žáků. Úvodní kapitoly práce se věnují charakteristice výzkumu PISA, jeho metodám a způsobu prezentace výsledků. Stručně se věnuje definici a koncepčnímu rámci přírodovědné gramotnosti pro potřeby výzkumu PISA. Pak se rozebírají úlohy a otázky používané v testování PISA, testy, typy odpovědí a jich hodnocení. V práci je přehled počtu úloh použitých napříč jednotlivými testováními. Práce doplňuje předchozí bakalářské práce Kateřiny Bašátkové a Karla Havlíčka o výsledky v přírodovědných úlohách testování PISA z let 2012 a 2015. Práce mapuje výsledky českých žáku v časovém sledu od roku 2000 do roku 2015 a shrnuje výsledky žáků podle kompetencí, znalostí a vzdělávacích oblastí. Všechny tyto výsledky porovnává s výsledky vybraných zemí OECD. Předposlední kapitola je jádrem této práce. Porovnává výsledky žáků v jednotlivých kategoriích otázek, vybírá otázky s nejvyšší a nejnižší úspěšností, porovnává výsledky kluků a dívek a speciálně pojednává o nových fyzikálně zaměřených otázkách. Poslední částí této práce jsou její přílohy. Vývoj výsledků českých žáků napříč roky 2000 - 2015 ve všech trendových otázkách použitých v testování...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.