Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právo společníka na informace v kapitálových obchodních korporacích
Špačková Pružinská, Lucia ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Tomášek, Petr (oponent)
Právo společníka na informace v kapitálových obchodních korporacích Abstrakt Rigorózní práce pojednává o jednom z nejzákladnějších a zároveň nejvýznamnějších práv každého společníka obchodní korporace, a to o právu na informace. Cílem této práce je popis institutu práva na informace v poměrech kapitálových obchodních korporacích, tedy ve společnosti s ručením omezeným a ve společnosti akciové. Práce se zaměřuje zejména na podstatu tohoto institutu a principy jeho fungování, přičemž zdůrazňuje rozdíly právní úpravy v rámci jednotlivých forem kapitálových korporací a důvody, ze kterých tyto odlišnosti pramení. Zároveň je cílem této práce odpovědět na otázku, jaké jsou limity práva na informace, tedy jaké informace, a za jakých podmínek, jsou společnosti společníkům povinny poskytnout a jaké už nikoliv. Tato práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je obecným úvodem do tématu, jejímž cílem je nastínit podstatu institutu práva na informace a jeho význam. Druhá kapitola je zaměřena na právní úpravu práva na informace ve společnostech s ručením omezeným. Je v ní pojednáno zejména o podmínkách uplatnění práva na informace, včetně požadavků na žádost společníka o poskytnutí informací, o kritériu potřebnosti požadovaných informací, či o důvodech pro odmítnutí poskytnutí informací. Teze jsou podpořeny...
Nepřiměřená ujednání ve spotřebitelských smlouvách
Pružinská, Lucia ; Čech, Petr (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Nepřiměřená ujednání ve spotřebitelských smlouvách Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou nepřiměřených ujednání ve smlouvách uzavíraných se spotřebiteli. Nejdříve jsou popsány základní pojmy, a to především pojem spotřebitel jako ústřední pojem této práce, a pojmy s ním související, tedy především podnikatel, neboli prodejce zboží a poskytovatel služeb, a spotřebitelská smlouva. Dále se zabývá stěžejní unijní úpravou v oblasti nepřiměřených ujednání, kterou představuje hlavně směrnice Rady 93/13/EHS ze dne 5. dubna 1993 o nepřiměřených podmínkách ve spotřebitelských smlouvách. Je vyložen také princip minimální harmonizace, na kterém je tato směrnice založena. Důraz je kladen především na judikaturu Soudního dvora Evropské unie, která je za dobu účinnosti směrnice vskutku bohatá a prošla mnohdy zásadním vývojem. Ve světle této judikatury se zaměřuji na vysvětlení toho, jaká ujednání jsou pokládána za nepřiměřená, zneužívající, a jaké aspekty jsou pro toto posouzení zásadní. Jedná se například o samotný pojem nepřiměřenost a s ním související transparentnost, významná nerovnováha práv a povinností či poctivost. Je přiblíženo, jak jsou tyto pojmy vykládány a jaké důsledky z takových nepřiměřených ujednání plynou, především tedy jejich nezávaznost pro spotřebitele. V neposlední řade se práce...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.