Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivy vedoucí k využívání sociální sítě Facebook: komparace motivů mládeže a dospělých
Poklopová, Aneta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat a komparovat motivy, které vedou uživatele dvou věkově odlišných skupin na sociální síť Facebook. V rámci každé skupiny se snažíme rozlišit jednotlivé typy uživatelů a vytvořit návrh vlastní typologie. Výzkum proběhl pomocí hloubkových polo strukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty. V první části práce se zabýváme fenoménem sociálních sítí, Facebookem a jeho funkcemi, statistickými údaji, které jsou z hlediska výzkumu důležité. Rozebíráme též terminologii Marka Prenskyho a její kritiku, fenomén digitální propasti a přibližujeme teorii věnující se šíření sdělení. Dále se soustředíme na výčet typologií, které již v akademickém světě vznikly a na rešerši tematicky blízkých výzkumů. Druhá část se věnuje metodologii, výzkumným otázkám, strategiím a samotnému průběhu výzkumu. Poslední část nabízí vhled do sociálního světa jednotlivých uživatelů pomocí případových studií, skrze které máme možnost nahlédnout do uživatelských zvyklostí a motivací, které je zavedly na sociální síť Facebook, a které je zde nadále drží aktivní. Poslední část práce se věnuje shrnutí poznatků a výsledků výzkumu každé skupiny zvlášť a jejich vzájemnou komparací. Posledním bodem je pokus o vytvoření typologie uživatelů, která si neklade za cíl být všeobecně platnou, ovšem může...
Motivy vedoucí k využívání sociální sítě Facebook: komparace motivů mládeže a dospělých
Poklopová, Aneta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat a komparovat motivy, které vedou uživatele dvou věkově odlišných skupin na sociální síť Facebook. V rámci každé skupiny se snažíme rozlišit jednotlivé typy uživatelů a vytvořit návrh vlastní typologie. Výzkum proběhl pomocí hloubkových polo strukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty. V první části práce se zabýváme fenoménem sociálních sítí, Facebookem a jeho funkcemi, statistickými údaji, které jsou z hlediska výzkumu důležité. Rozebíráme též terminologii Marka Prenskyho a její kritiku, fenomén digitální propasti a přibližujeme teorii věnující se šíření sdělení. Dále se soustředíme na výčet typologií, které již v akademickém světě vznikly a na rešerši tematicky blízkých výzkumů. Druhá část se věnuje metodologii, výzkumným otázkám, strategiím a samotnému průběhu výzkumu. Poslední část nabízí vhled do sociálního světa jednotlivých uživatelů pomocí případových studií, skrze které máme možnost nahlédnout do uživatelských zvyklostí a motivací, které je zavedly na sociální síť Facebook, a které je zde nadále drží aktivní. Poslední část práce se věnuje shrnutí poznatků a výsledků výzkumu každé skupiny zvlášť a jejich vzájemnou komparací. Posledním bodem je pokus o vytvoření typologie uživatelů, která si neklade za cíl být všeobecně platnou, ovšem může...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.