Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Supervize jako nástroj profesního rozvoje učitele
Plávková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje supervizi učitelů jako nástroji jejich profesního rozvoje. Tato oblast není dosud předmětem mnoha výzkumů a zdaleka o ní nelze v našem kontextu hovořit jako o "teoreticky pokryté". Stejně tak můžeme hovořit o "nepokrytí" českých škol supervizí, což je zde vnímáno jako stav hodný změny. Obecným cílem práce je podat komplexní pohled na tuto problematiku a vymezit místo supervize v profesním rozvoji učitelů. Teoretická část shrnuje dostupné informace o tomto tématu v našem kontextu a propojuje tyto poměrně skromné informace s relevantní teorií z oblasti učitelské profese a oblasti supervize. Úvodní kapitola je věnována shrnutí dosavadních výzkumů v této oblasti. V reakci na uvedené výzkumy se následující kapitola věnuje podrobnějšímu popisu profese učitele - jeho roli v kontextu dnešní společnosti a zejména popsání nároků a rizik této profese, která odpovídá nárokům profesí pomáhajících. Následně jsou vymezeny kompetence, kterých je potřeba k profesionálnímu zvládání uvedených úloh, nároků a rizik, přičemž je kladen důraz na potřebu učitele jako reflektivního praktika a též osobnostně a sociálně zralého člověka. Poslední kapitola týkající se profese učitele přináší přehled požadavků na kvalitu profesního rozvoje v kontextu uvedených specifik učitelské profese a též kritický...
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.