Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neúplné rodinné domácnosti v ČR a SR po roce 1970 v souvislostech sociálně ekonomického a demografického vývoje
Pincová, Zdeňka ; Bartoňová, Dagmar (vedoucí práce) ; Kurtinová, Olga (oponent)
Neúplné rodinné domácnosti v ČR a SR po roce 1970 v souvislostech sociálně ekonomického a demografického vývoje Abstrakt Cílem této práce je seznámit s problematikou rodin a domácností, na základě výběrových šetření poukázat na změny postojů a hodnot ve společnosti, které napomáhají vzniku neúplných rodinných domácností a zaznamenat změnu počtu a struktury neúplných rodinných domácností v České republice a na Slovensku od 70. letech do současnosti. V první části práce je nastíněn pohled odborníků na široké pojetí rodiny a rodinného cyklu. V další části je již cílem zhodnotit dlouhodobý vývoj sňatečnosti, rozvodovosti a plodnosti, změny hodnot ve společnosti a jejich vliv na vznik, počet a strukturu neúplných rodinných domácností v České republice a na Slovensku před a po roce 1990. Klíčová slova: rodina, domácnost, neúplná rodinná domácnost, sňatečnost, rozvodovost, porodnost, mimomanželská plodnost, nesezdaná soužití, změny hodnot ve společnosti
Pohled na umělecký úspěch očima studentů a pedagogů na uměleckých školách
Pincová, Zdeňka ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Paulíček, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce Pohled na umělecký úspěch očima studentů a pedagogů na uměleckých školách pojednává o pojmu úspěchu v představách mladých umělců a jejich pedagogů. Snaží se na úspěch pohlížet prostřednictvím profesní identity, která se ale stále vyvíjí. V první části stručně shrnuje některé pohledy na identitu a utváření rolí ve společnosti (Goffman, Berger a Luckmann) a představuje teorii symbolického interakcionismu jako konceptu práce. Symbolický interakcionismus je založený na vzájemném utváření postojů a výměně významných symbolů, které vyvolávají odpovídající reakce. V analýze bakalářská práce rozebírá proces utváření profesní identity na základě životních a uměleckých etap studentů a pedagogů tanečního respektive výtvarného oboru. K tomu využívá teoretické podklady ze zkušeností a výzkumů jiných autorů. Ke konci se zaměřuje na samotný úspěch a jeho aspekty. V závěru pak jednotlivé pohledy shrnuje a definuje mezi nimi zjištěné rozdíly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.