Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní zásoba dětí předškolního a mladšího školního věku
Paulová, Johana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Cílem výzkumu bylo zmapovat slovní zásobu u třech věkových skupin (mladší třídy mateřské školy, starší třídy mateřské školy a první třídy školy základní) a následné zhodnocení výsledků, analýza zjištěných informací a komparace skupin mezi sebou. V teoretické části této práce popisuji vrstvení slovní zásoby na slova stylově příznaková a slova bez stylového příznaku, uvádím konkrétní příklady, dále popisuji její rozsah i to, jakými způsoby je možné ji obohacovat. V druhé kapitole teoretického oddílu je popsán vývoj řeči dítěte v různých obdobích prvních let jeho života, tj. od prenatálního období až po začátek povinné školní docházky. Dále jsou v této kapitole uvedeny různé příčiny opožděného vývoje řeči, které brzdí nebo jinak znemožňují jeho plynulost, a jejich dopady na slovní zásobu dítěte. Teoretickou část práce uzavírá seznam vybraných metod hodnocení slovní zásoby a porozumění řeči. Praktická část stojí na testu aktivní a pasivní slovní zásoby, který byl realizován ve třech věkových skupinách čítajících vždy deset dětí. Oddíl testující pasivní slovní zásobu se skládal z deseti tematických okruhů obsahujících vždy osm stimulačních slov, která respondenti přiřazovali k obrázkům z obrazové přílohy. Oddíl zaměřený na slovní zásobu aktivní vyžadoval vysvětlení třinácti pojmů. V závěru práce pak...

Viz též: podobná jména autorů
3 PAULOVÁ, Jana
3 Paulová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.