Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dostupné alternativy farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain
Mošová, Andrea ; Kudláčková, Zděnka (vedoucí práce) ; Bezoušková Paulů, Jana (oponent)
Autor: Andrea Mošová Název práce: Dostupné alternativy farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain Forma práce: Diplomová práce Název školy: Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor: Farmacie Cíl a zadání: Hlavním cílem této práce bylo sestavit přehled dostupných alternativ farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain. Hlavní poznatky: Bolest dolní části zad představuje obrovský problém ve všech rozvinutých zemích a patří mezi nejčastější bolestivé stavy. Zdá se, že diagnostika a způsob terapie jak akutní ataky, tak chronické bolesti dolní části zad se značně liší mezi praktickými lékaři, specialisty a fyzioterapeuty. Je nutné odlišovat terapii akutního a chronického stavu. V rámci farmakologické léčby bolesti zad je účinné podání paracetamolu (lék první volby), ev. nesteroidních protizánětlivých látek. Podání myorelaxancií, slabých opioidů a adjuvantních analgetik je ke zvážení. Ačkoliv je často indikována fyzikální terapie, její efekt nebyl potvrzen. Nedostatečný důraz je u pacientů s chronickými bolestmi zad kladen na aktivní terapii s cílem posílit svaly hlubokého stabilizačního systému páteře. Ta má na rozdíl od fyzikální terapie doklady o účinnosti. Závěr: Ačkoliv bylo provedeno mnoho studií zabývajících se...
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.
Dostupné alternativy farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain
Mošová, Andrea ; Kudláčková, Zděnka (vedoucí práce) ; Bezoušková Paulů, Jana (oponent)
Autor: Andrea Mošová Název práce: Dostupné alternativy farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain Forma práce: Diplomová práce Název školy: Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor: Farmacie Cíl a zadání: Hlavním cílem této práce bylo sestavit přehled dostupných alternativ farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain. Hlavní poznatky: Bolest dolní části zad představuje obrovský problém ve všech rozvinutých zemích a patří mezi nejčastější bolestivé stavy. Zdá se, že diagnostika a způsob terapie jak akutní ataky, tak chronické bolesti dolní části zad se značně liší mezi praktickými lékaři, specialisty a fyzioterapeuty. Je nutné odlišovat terapii akutního a chronického stavu. V rámci farmakologické léčby bolesti zad je účinné podání paracetamolu (lék první volby), ev. nesteroidních protizánětlivých látek. Podání myorelaxancií, slabých opioidů a adjuvantních analgetik je ke zvážení. Ačkoliv je často indikována fyzikální terapie, její efekt nebyl potvrzen. Nedostatečný důraz je u pacientů s chronickými bolestmi zad kladen na aktivní terapii s cílem posílit svaly hlubokého stabilizačního systému páteře. Ta má na rozdíl od fyzikální terapie doklady o účinnosti. Závěr: Ačkoliv bylo provedeno mnoho studií zabývajících se...
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.

Viz též: podobná jména autorů
1 Paulů, Jiří
1 Paulů, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.