Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava amidů 3,4-benzotropolon-karboxylové kyseliny
Panýrková, Gabriela ; Machara, Aleš (vedoucí práce) ; Rýček, Lukáš (oponent)
Tropolonové a benzotropolonové skelety, jež jsou součástí struktur řady přírodních látek, jsou spojovány s velkým množstvím velmi zajímavých biologických účinků. Tato bakalářská práce se zabývá přípravou derivátů 3,4,6-trihydroxy-5H-benzo[7]annulen-5-onu, tedy dehydroxypurpurogallinu včetně dalších možných příprav jeho derivátů za využití enzymatické katalýzy a jejich následným dalším využitím. Hlavní důraz je ovšem kladen na přípravu kyseliny 3,4-benzotropolon-karboxylové a přípravu množství jejích amidů spolu s optimalizací amidační reakce. Dále byly prozkoumány palladium katalyzované karboxylace na enzymaticky připraveném bromderivátu dehydroxypurpurogallinu. Klíčová slova tropolony, benzotropolony, dehydroxypurpurogallin-4-karboxylová kyseliny, amidy, optimalizace, enzymatická katalýza, karboxylace
Role asistenta pedagoga v podpoře inkluzivniho vzdělávání děti s poruchami autistickeho spektra a mentálním postižením ve vybrané mateřské škole
Panýrková, Gabriela ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá profesí asistenta pedagoga v podpoře inkluzivního vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením v preprimárním vzdělávání. Jejím hlavní cílem je zjistit a blíže popsat zkušenosti asistentů pedagoga a pedagogů s procesem společného vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením ve vybrané mateřské škole. Neméně důležitým aspektem práce je přiblížení názorů pedagogických pracovníků na přínos společného vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením ve vybrané mateřské škole. Teoretické část popisuje mentální postižení, poruchy autistického spektra a úlohu asistenta pedagoga v českém školství. Jsou zde zmíněna specifika edukace dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením v běžné mateřské škole. Dále se práce zabývá inkluzivním vzdělávání a jeho současnou podobou, jak v poměrech českého školství, tak ve světovém měřítku. Praktická část je zaměřena na zjištění a přiblížení přístupů k roli asistenta pedagoga, ze strany pedagogických pracovníků vybrané mateřské školy. Pro sběr dat byl zvolen kvalitativní typ výzkumu v rámci, kterého byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru s jednotlivými účastníky výzkumného šetření. Z analýzy získaných dat vyplývá, že asistent pedagoga je ve...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.