Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace blogerů v českém diskurzu o módě
Pšejová, Jitka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Hlavním cílem této diplomové práce je pojednání o fenoménu módních blogů, zakotvení jejich funkce a přínosu k českému diskurzu o módě. Mapován je vývoj blogů jako technologického fenoménu s masovým rozšířením internetu a jejich rozvoj. Na základě rešerše literatury zabývající se módou a komunikací v médiích je zkoumána povaha blogů a jejich místo mezi tradičními médii, jakými jsou tisk, televize nebo rádio. Zkoumána je také motivace, která vede blogery k tvorbě blogů, a výsledky, které jim úspěšné vedení blogu přináší. Vzhledem k tomu, že je módní průmysl postaven na komunikaci trendů a následném prodeji produktů, jež lze označit za módní, zabývá se práce rovněž proměnou využívání médií k tomuto účelu. V návaznosti na to je zkoumán vztah mezi blogováním a žurnalistikou, respektive módními magazíny, a povaha reklamy, která je v nich umístěná. Výzkumná část potom ověřuje teorii v praxi českého diskurzu o módě. Součástí jsou rozhovory s předními tuzemskými blogery, u kterých je zkoumána jejich motivace pro kontinuální tvorbu jejich blogu.
Motivace blogerů v českém diskurzu o módě
Pšejová, Jitka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo zmapovat fenomén módních blogů. Zaměřila jsem se na důvody motivace autorů blogu, které je vedou ke kontinuálnímu rozvoji tvorby. V první kapitole jsem nastínila historii vývoje blogu, jeho rozvoj a na základě rešerše literatury týkající se módy a médií jsem vysvětlila vývoj módního blogu v ČR. V návaznosti na to byl v druhé kapitole zkoumán teoretický pohled na blogy, který ukazoval vztah mezi blogováním a sociálními médii, ovlivňování blogování marketingem a product placementem. Zároveň jsem ukázala z teoretického hlediska význam budování sociálního kapitálu pro blogery, který jsem se pak snažila ve výzkumné části analyzovat z jednotlivých odpovědí českých blogerek. Ve výzkumné části jsem se věnovala konfrontaci teorie nabytých poznatků s praxí českého diskurzu o módě. Toho jsem docílila analýzou rozhovorů s předními tuzemskými blogerkami. Cílem výzkumu bylo odpovědět si na otázku: Jaké motivy vedou blogery k jejich kontinuální činnosti? Do jaké míry je důvodem tvorba sociálního nebo jiného kapitálu? Významnou oporou pro vedení výzkumného rozhovoru se mi stala odborná publikaci od Jeana-Clauda Kaufmanna, který je v dané oblasti uznávaným autorem. Po rozhovorech s předními českými blogerkami vyplynulo, že berou svou činnost vážně, mají letitou zkušenost z provozování blogu,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.