Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Objekt interakce
Kallus, Martin ; Písaříková, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Objekt interakce se zabývá tělem a jeho obýváním prostoru. Opírá se o můj průzkum manuální hry a vztahů k lidskému tělu. Pro jejich ohledávání využívá metody, postupy a prostředky výtvarné prostorové tvorby. Jedním z výsledků tohoto bádání bude interaktivní kovový objekt, sestávající z několika modulárních jednotek, které bude možné přeskupovat a přetvářet tak prostor vymezený ocelovými moduly.
Grape vine
Lubovská, Karolína ; Písaříková, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Práce Grape Vine prozkoumává téma jihomoravské vinařské krajiny a prvky, které jsou s ní spojené a pro ni nejvíce charakteristické. Práce poukazuje na praktiky, jakými je tato krajina průběžně měněna a šlechtěna k lidskému využití, a to v tomto případě k pěstování vinné révy a produkci vína. Soustředí se na přístup ke krajině a na to, jakými specifickými způsoby se přistupuje k jejím různým částem prostřednictvím kultivace, selekce a kontroly růstu vinné révy s cílem dosažení nejvyšších úrod za použití postupů určených tradicí vinařského zemědělství v této konkrétní oblasti.
Substance
Zadražilová, Lenka ; Písaříková, Jana (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Diplomová práce je součástí dlouhodobého projektu, ve kterém se zaměřuji na prach. Okruh tohoto materiálu je ovšem zúžen a v práci nastává moment, kdy se orientace upíná jen na jeden druh prachové substance – na dřevní prach, piliny, potažmo na dřevo obecně. Série obrazových děl s motivem dřeva, který je nanášen dřevěnými pilinami na dřevěné desky, netématizuje pouze určitou formu prachu, ale také určitou lingvistickou kategorii a zkušenosti se dřevem, či zkušenosti s jeho opracováváním, jenž vznikají už od dětství v důsledku žití v truhlářské rodině. Diplomová práce obsahuje kombinaci malířských a konceptuálních východisek, při čemž vychází a získává ze zkušeností z dřívější umělecké tvorby na prašném projektu.
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Interakce v prostoru
Křivák, Petr ; Písaříková, Jana (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je vztah prostoru a sochy a snaha o jednotné vyjádření pomocí 3D digitálního sochařství
Nemocnice
Vlachová, Sandra ; Písaříková, Jana (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Má bakalářská práce nese název Nemocnice. Jedná se o mé vzpomínky z deníkového záznamu, které jsem si v době hospitalizace důkladně zaznamenávala a které jsou poté následně přeneseny na plátno. Jde o myšlenky bolesti, jež se odehrávaly v nemocnici a já tímto textem prezentuji deníkový záznam, z nějž především vychází má malba a poté také technické zaznamenání. Tím nejzazším bodem, který se v této práci pro mne odehrává, je následné trauma. Vypořádání se s jizvami, přijetí sama sebe. Od začátku studia, jsem se věnovala motivům architektury, čisté a jasné barevnosti s jemnými liniemi a geometrickými tvary. Práce byla velmi precizní a jemná. Nyní přicházím s tématem nemocnice, které můj zájem o architekturu spojuje s osobními tématy. Pobytem v ní, traumatem, bolestí. Přičemž se mi vybavuje kniha Umlčené tělo (Murphy 2001), která má neskutečný příběh autorova života před a po jeho nemoci a byla mi tak velkou inspirací.
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Interakce v prostoru
Křivák, Petr ; Písaříková, Jana (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je vztah prostoru a sochy a snaha o jednotné vyjádření pomocí 3D digitálního sochařství

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.