Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Závislost závodní úzkosti a její interpretace na objemu zkušeností a výkonnosti v alpském lyžování
Píša, Martin ; Chalupová, Eva (vedoucí práce) ; Perič, Tomáš (oponent)
Předmětem zkoumání předkládané diplomové práce byly rozdíly v intenzitě a kognitivním hodnocení symptomů závodní stavové úzkosti mezi skupinami závodníků s různým objemem zkušeností se závodním alpským lyžováním a mezi skupinami závodníků na různých výkonnostních úrovních alpského lyžování. Účastníci výzkumu, čeští juniorští a mužští sjezdaři, kteří soutěžně provozují alpské lyžování na různých výkonnostních úrovních (n = 66; M = 21,50; SD = 4,02) vyplnili inventář závodní stavové úzkosti CSAI-2 (Martens et al., 1990) včetně dodatečných škál k měření směru interpretace závodní stavové úzkosti. (Jones a Swain, 1992). Vícerozměrné analýzy rozptylu (MANOVA), ani analýzy rozptyly dvojného třídění (ANOVA) neodhalily žádný statisticky významný vliv faktoru zkušenosti na intenzitu a směr interpretace závodní úzkosti a sebedůvěry alpských lyžařů. Analýzy MANOVA a ANOVA odhalily statisticky významné hlavní efekty výkonnosti na směr interpretace kognitivní i somatické závodní úzkosti a intenzitu i směr interpretace sebedůvěry. Analýza ANOVA odhalila statisticky významný interakční efekt faktorů zkušenosti a výkonnosti na intenzitu sebedůvěry zažívané alpskými lyžaři. Zkušenost vyjádřená počtem let, po která se jedinec věnuje alpskému lyžování, nemá vliv na intenzitu ani směr interpretace závodní úzkosti....
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
Závislost závodní úzkosti a její interpretace na objemu zkušeností a výkonnosti v alpském lyžování
Píša, Martin ; Chalupová, Eva (vedoucí práce) ; Perič, Tomáš (oponent)
Předmětem zkoumání předkládané diplomové práce byly rozdíly v intenzitě a kognitivním hodnocení symptomů závodní stavové úzkosti mezi skupinami závodníků s různým objemem zkušeností se závodním alpským lyžováním a mezi skupinami závodníků na různých výkonnostních úrovních alpského lyžování. Účastníci výzkumu, čeští juniorští a mužští sjezdaři, kteří soutěžně provozují alpské lyžování na různých výkonnostních úrovních (n = 66; M = 21,50; SD = 4,02) vyplnili inventář závodní stavové úzkosti CSAI-2 (Martens et al., 1990) včetně dodatečných škál k měření směru interpretace závodní stavové úzkosti. (Jones a Swain, 1992). Vícerozměrné analýzy rozptylu (MANOVA), ani analýzy rozptyly dvojného třídění (ANOVA) neodhalily žádný statisticky významný vliv faktoru zkušenosti na intenzitu a směr interpretace závodní úzkosti a sebedůvěry alpských lyžařů. Analýzy MANOVA a ANOVA odhalily statisticky významné hlavní efekty výkonnosti na směr interpretace kognitivní i somatické závodní úzkosti a intenzitu i směr interpretace sebedůvěry. Analýza ANOVA odhalila statisticky významný interakční efekt faktorů zkušenosti a výkonnosti na intenzitu sebedůvěry zažívané alpskými lyžaři. Zkušenost vyjádřená počtem let, po která se jedinec věnuje alpskému lyžování, nemá vliv na intenzitu ani směr interpretace závodní úzkosti....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.