|
Závislost závodní úzkosti a její interpretace na objemu zkušeností a výkonnosti v alpském lyžování
Píša, Martin ; Chalupová, Eva (vedoucí práce) ; Perič, Tomáš (oponent)
Předmětem zkoumání předkládané diplomové práce byly rozdíly v intenzitě a kognitivním hodnocení symptomů závodní stavové úzkosti mezi skupinami závodníků s různým objemem zkušeností se závodním alpským lyžováním a mezi skupinami závodníků na různých výkonnostních úrovních alpského lyžování. Účastníci výzkumu, čeští juniorští a mužští sjezdaři, kteří soutěžně provozují alpské lyžování na různých výkonnostních úrovních (n = 66; M = 21,50; SD = 4,02) vyplnili inventář závodní stavové úzkosti CSAI-2 (Martens et al., 1990) včetně dodatečných škál k měření směru interpretace závodní stavové úzkosti. (Jones a Swain, 1992). Vícerozměrné analýzy rozptylu (MANOVA), ani analýzy rozptyly dvojného třídění (ANOVA) neodhalily žádný statisticky významný vliv faktoru zkušenosti na intenzitu a směr interpretace závodní úzkosti a sebedůvěry alpských lyžařů. Analýzy MANOVA a ANOVA odhalily statisticky významné hlavní efekty výkonnosti na směr interpretace kognitivní i somatické závodní úzkosti a intenzitu i směr interpretace sebedůvěry. Analýza ANOVA odhalila statisticky významný interakční efekt faktorů zkušenosti a výkonnosti na intenzitu sebedůvěry zažívané alpskými lyžaři. Zkušenost vyjádřená počtem let, po která se jedinec věnuje alpskému lyžování, nemá vliv na intenzitu ani směr interpretace závodní úzkosti....
|
|
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
|
|
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Píša, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých bylo připraveno a realizováno výzkumné šetření, které se zabývá strategiemi překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých u rodičů na rodičovské dovolené. Ti jsou jednou ze skupin se znevýhodněným přístupem ke vzdělávání a je pro ně charakteristický komplex situačních bariér. Účastníci výzkumu (n = 6, M = 34,5) se zúčastnili polostrukturovaného rozhovoru, jehož předmětem bylo sedm tematických okruhů týkajících se osobní historie respondenta, jeho studijní a profesní dráhy a okolností jeho života. Na základě získaných dat byly identifikovány podmínky a mechanismy, které pomáhají k překonání skupinově specifických bariér v účasti na vzdělávání. Na základě společných prvků výpovědí respondentů byla definována ekonomicky orientovaná strategie překonávání bariér a alternativní strategie překonávání bariér. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, další vzdělávání, celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, bariéry účasti na vzdělávání, znevýhodněný přístup ke vzdělávání, vzdělávání rodičů, rodičovská dovolená
|
|
Závislost závodní úzkosti a její interpretace na objemu zkušeností a výkonnosti v alpském lyžování
Píša, Martin ; Chalupová, Eva (vedoucí práce) ; Perič, Tomáš (oponent)
Předmětem zkoumání předkládané diplomové práce byly rozdíly v intenzitě a kognitivním hodnocení symptomů závodní stavové úzkosti mezi skupinami závodníků s různým objemem zkušeností se závodním alpským lyžováním a mezi skupinami závodníků na různých výkonnostních úrovních alpského lyžování. Účastníci výzkumu, čeští juniorští a mužští sjezdaři, kteří soutěžně provozují alpské lyžování na různých výkonnostních úrovních (n = 66; M = 21,50; SD = 4,02) vyplnili inventář závodní stavové úzkosti CSAI-2 (Martens et al., 1990) včetně dodatečných škál k měření směru interpretace závodní stavové úzkosti. (Jones a Swain, 1992). Vícerozměrné analýzy rozptylu (MANOVA), ani analýzy rozptyly dvojného třídění (ANOVA) neodhalily žádný statisticky významný vliv faktoru zkušenosti na intenzitu a směr interpretace závodní úzkosti a sebedůvěry alpských lyžařů. Analýzy MANOVA a ANOVA odhalily statisticky významné hlavní efekty výkonnosti na směr interpretace kognitivní i somatické závodní úzkosti a intenzitu i směr interpretace sebedůvěry. Analýza ANOVA odhalila statisticky významný interakční efekt faktorů zkušenosti a výkonnosti na intenzitu sebedůvěry zažívané alpskými lyžaři. Zkušenost vyjádřená počtem let, po která se jedinec věnuje alpskému lyžování, nemá vliv na intenzitu ani směr interpretace závodní úzkosti....
|