Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Student se sluchovým postižením na vysoké škole
Ondráčková, Zdenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat podpůrné služby, které poskytují studentům se sluchovým postižením vysoké školy v České republice. Jsou zde uvedeny zákony, které se pojí s právem na vzdělávání osob se specifickými potřebami, resp. osob se sluchovým postižením. Následně se práce věnuje jednotlivým oblastem nezbytných pro studium na vysoké škole, jako např. jazykové kompetence či tlumočnické služby. Stěžejní část práce tvoří výčet veřejných vysokých škol, u kterých je uvedeno, zda zřizují centrum pro poskytování služeb studentům se specifickými potřebami a následně jsou prezentovány konkrétní služby, které jsou nabízeny studentům se sluchovým postižením. Posléze je uvedena organizace, která sdružuje některé veřejné vysoké školy, které poskytují podpůrné služby studentům se specifickými potřebami. Dané informace byly získány pomocí analýzy webových stránek konkrétních vysokých škol, případně skrze elektronické dotazníky. Výsledky této práce umožňují rychlý a ucelený vhled do problematiky poskytování služeb studentům se sluchovým postižením na vysoké škole.
Diagnostika a rozvoj dílčích funkcí u dětí se sluchovým postižením v předškolním věku
Ondráčková, Zdenka ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností diagnostiky a rozvoje úrovně dílčích funkcí u dětí se sluchovým postižením v předškolním věku, vzhledem k nezbytnosti daných schopností při osvojování si základních školních dovedností, tzn. čtení, psaní a počítání. Děti se sluchovým postižením jsou v této oblasti specifickou skupinou, protože se u nich mohou vyskytnout obtíže při získávání informací z majoritní auditivní společnosti, a tudíž i s osvojováním si potřebných znalostí. Jedním z cílů zde představené práce je zjistit, jaké diagnostické materiály jsou vhodné a vypovídající pro práci s dětmi se sluchovým postižením v předškolním věku, zda to jsou testy primárně vyhrazené pro tuto skupinu dětí nebo lze efektivně používat testové baterie určené pro děti slyšící. Druhým cílem této práce je určit, zda a v jak významné míře dojde ke zlepšení výsledků testů za období, kdy s dětmi probíhala řízená činnost v porovnání s dobou, kdy s nimi podobné aktivity nebyly realizovány. S vybranými dětmi se sluchovým postižením probíhalo půlroční výzkumné šetření, kdy byly opakovaně testovány pomocí dvou různých diagnostických materiálů. Ve druhé části výzkumu s těmito dětmi probíhala záměrná práce, která měla přispět k rozvoji jejich dílčích funkcí. Z předložené analýzy získaných dat lze zodpovědět výzkumné otázky,...
Student se sluchovým postižením na vysoké škole
Ondráčková, Zdenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat podpůrné služby, které poskytují studentům se sluchovým postižením vysoké školy v České republice. Jsou zde uvedeny zákony, které se pojí s právem na vzdělávání osob se specifickými potřebami, resp. osob se sluchovým postižením. Následně se práce věnuje jednotlivým oblastem nezbytných pro studium na vysoké škole, jako např. jazykové kompetence či tlumočnické služby. Stěžejní část práce tvoří výčet veřejných vysokých škol, u kterých je uvedeno, zda zřizují centrum pro poskytování služeb studentům se specifickými potřebami a následně jsou prezentovány konkrétní služby, které jsou nabízeny studentům se sluchovým postižením. Posléze je uvedena organizace, která sdružuje některé veřejné vysoké školy, které poskytují podpůrné služby studentům se specifickými potřebami. Dané informace byly získány pomocí analýzy webových stránek konkrétních vysokých škol, případně skrze elektronické dotazníky. Výsledky této práce umožňují rychlý a ucelený vhled do problematiky poskytování služeb studentům se sluchovým postižením na vysoké škole.
Korpusy znakových jazyků
Ondráčková, Zdenka ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Richterová, Klára (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo popsat specifika tvorby a struktury korpusu znakového jazyka a navrhnout podobu korpusu českého znakového jazyka. Daná specifika jsou ilustrována na dvou konkrétních zahraničních korpusech znakového jazyka. V úvodní části práce jsou uvedeny základní informace o korpusové lingvistice a stručně shrnuty základní charakteristiky korpusů znakových a mluvených jazyků. Práce se zabývá obecným popisem nezbytných kroků při tvorbě korpusu znakového jazyka. Stěžejní část práce je věnována dvěma konkrétním zahraničním korpusům znakového jazyka - korpusu australského znakového jazyka a korpusu německého znakového jazyka. U obou korpusů jsou zpracovány informace týkající se jejich tvorby a struktury, což zahrnuje sběr a zpracování dat, výběr a případnou tvorbu vhodného softwaru. V části věnované korpusu australského znakového jazyka je detailněji popsán postup při zpracování již získaných jazykových dat - anotaci, na rozdíl od korpusu německého znakového jazyka, jehož popis je více zaměřen na získávání dat - elicitaci. V závěru této bakalářské práce je nastíněna možnost vzniku korpusu českého znakového jazyka a návrh jeho možné podoby.
Edukace pacienta s ischemickou chorobou dolních končetin v rámci sekundární prevence
ONDRÁČKOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce na téma {\clqq} Edukace pacienta s ischemickou chorobou dolních končetin v rámci sekundární prevence`` je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Práce zjišťuje, zda jsou pacienti informováni o preventivních opatřeních v rámci sekundární prevence ischemické choroby dolních končetin, dále pak zda pacienti znají zásady péče o postiženou končetinu a zda sestry provádí edukaci u pacientů s ischemickou chorobou dolních končetin. Kvalitní ošetřovatelská péče je založena na individuálním přístupu k pacientovi. Edukace je proces výchovy a vzdělávání a musí být individuální a jednoduchý na úrovni pochopení pacienta.

Viz též: podobná jména autorů
6 ONDRÁČKOVÁ, Zdenka
6 ONDRÁČKOVÁ, Zdeňka
4 ONDRÁČKOVÁ, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.