Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Společně ze středu: komparace teorií změny projektů středního článku v České republice
Nerad, Jáchym ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Srb, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce reaguje na debatu ohledně optimálního nastavení středního článku v českém vzdělávacím systému. Do debaty přispívá srovnáním přístupu jejích dvou hlavních aktérů: Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a organizace Partnerství pro vzdělávání 2030+. Jejich návrhy středního článku studuje jakožto veřejněpolitické intervence. Na základě analýzy dokumentů a tematické analýzy přepisů rozhovorů s čelními představiteli obou přístupů rozkrývá jejich teorii změny - způsob, kterým by měly návrhy středního článku fungovat. Práce má dva hlavní výstupy, které teorii změny popisují. Prvním výstupem je kauzální řetězec předpokladů o fungování těchto intervencí, který je graficky znázorněn ve formě kognitivní mapy. Druhým výstupem jsou tzv. narativy teorie změny, pro jejichž vytvoření byla v přepisech rozhovorů identifikována opakující se témata a popsán kontext, ve kterém na ně zástupci obou přístupů ke střednímu článku narážejí. Ze srovnání vyplývá, že oba přístupy jsou velmi podobné z hlediska rámování problematického chování, které by opatření měla u cílových skupin změnit i konečných dopadů působení intervencí. Liší se však v odůvodnění problematického chování a nástrojích, které by měly k jeho změně přispět. Tyto výsledky jsou ilustrovány čtyřmi tématy, jež jsou v souvislosti s...
Obsahová analýza Učitelských novin: Pohled na roli rodičů ve vzdělávání
Nerad, Jáchym ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na roli rodičů ve vzdělávání. Navazuje na výzkumy rodičovského zapojení do vzdělávání dětí a doplňuje je o analýzu expertního periodika. Konkrétně se zabývá tím, jak na roli rodičů ve vzdělávání nahlíží autoři přispívající do Učitelských novin v letech 2003-2013. Rozlišení jednotlivých pohledů na roli rodiče je dosaženo analýzou rámců, vycházející z teorie rámování, která v tomto případě v článcích předpokládá vybírání a zvýrazňování různých aspektů rodičů či autorovy zkušenosti s nimi. Pro účely analýzy rámců jsou zde použity koncepty pohledu na rodiče, které již byly sledovány v předchozích výzkumech zabývajících se problematikou role rodičů ve vzdělávání. Analýza rámování byla v této práci doplněna o identifikaci témat, s kterými byli rodiče v článcích spojováni. Identifikovaná témata byla posléze použita k dokreslení jednotlivých podob rámování rodičovské role. Analýza odhalila přítomnost předem určených typů rámování rodiče jako výchovného partnera, zákazníka, problému a sociálního partnera. Vysledován nebyl pouze jeden z předem určených rámců - rodič jako občan. Pomocí analýzy byly rovněž vysledovány rámce, které se svou náplní předem určeným rámcům vymykaly. Jedná se o pohled na rodiče jako determinantu, cíl působení a účastníka debaty.

Viz též: podobná jména autorů
2 NERAD, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.