Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pokus o postižení role posvátna v hudbě. Povaha a uplatnění posvátna v hudbě Richarda Wagnera
Klodnerová, Lenka ; Balabán, Milan (vedoucí práce) ; Štampach, Ivan (oponent) ; Nekvasil, Miloslav (oponent)
In my thesis An Attempt to Conceive the Role of the Sacred in Music. The Character and Application of the Sacred in the Music of Richard Wagner - I aim to search for connecting points as well as differences between the field of religion (and theology) and the field of music (and the art as such). I find the religious experience of human being to be relative to the aesthetic experience in its fullness. However, there is a relation of analogy, not identity, between those. If we attempt to define the role of the sacred in music, we have to include the historical context, theological, philosophical and aesthetical issues and after having researched them, we are obliged to get rid of them, to become free to approach the depth of the problem. For more detailed inquiry I chose the music of Richard Wagner. The reason for my choice was, that his music is full of contradicting influences and non musical stuff included, so that it can serve as a perfect example of the problematics. We have to pursue the whole way of digging into the problem and the conclusions we make are a result of a complex inquiry of the field in our scope. The misleading moments in Wagner ́s life and work have to be named and explained, so that we can arrive at the real treasure of the music, hidden under the cover of different meanings and...
Operní tvorba Jiřího Pauera a inscenační řešení opery "Žvanivej slimejš"
Lieberzeit, Michal ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Práce "Operní tvorba Jiřího Pauera s inscenačním řešením opery Žvanivý slimejš", zpracovává kompletní operní tvorbu Jiřího Pauera a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery Žvanivej slimejš, která je v práci podrobně rozebrána a zpracována v originálním pojetí Michala Lieberzeita. V bakalářské práci čtenář najde stručný rozbor každé opery a její literární obsah. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér a fotografie z prováděných oper na scéně Národního divadla v Praze.
Don Giovanni - historie díla,jeho vznik a interpretace opery ve 20.století
Lieberzeit, Michal ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Práce "Don Giovanni - historie díla, jeho vznik a interpretace ve 20. století", zpracovává kompletní vývoj opery a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery ve 20. Století. V magisterské práci čtenář najde stručný rozbor opery a její literární obsah. Dále informace o autorech a okolnostech vzniku opery. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér, obrazy a fotografie z prováděných představení na scéně Národního divadla v Praze a jiných světových operních scén.
Romeo a Julie W.Shakespeara ve zpracování Jiřího Antonína Bendy a Charlese Gounoda
Beneš, Dominik ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Smyslem mé diplomové práce je prezentace a obhájení absolventského výkonu na konci dvouletého magisterského studia na Akademii múzických umění a má tak završit celé pětileté studium oboru operní režie na vasoké umělecké škole. Polemizaci nad výběrem titulu pro svou absolventskou inscenaci, popisu realizace projektu, půvoního záměru a konečného vyznění celého projektu, předchází začlenění díla Jiřího Antonína Bendy do historických souvislostí. Ve své práci se podrobně věnuji rozboru právě Bendova singspielu. Hodnotím dílo z klasicisního a současného pohledu. Srovnávám Shakespearovu předlohu s Gotterovým zpracováním. V neposlední řadě odkazuji k mistrnému hudebnímu zpracování Antonína Bendy.
La serva padrona a zlom dramaturgického myšlení 18. století
Beneš, Dominik ; Otava, Martin (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (oponent)
Smyslem mé bakalářské práce je prezenzovat tři roky studia na Akademii múzických umění a obhájit činnost, kterou jsem se po dobu studia zabýval. Buffózní formu opery a komedii dell´arte, z které opera buffa čerpá, považuji jako operní režisér za základ divadelnosti opery a za stále živý divadelní tvar. Poznatky ze studia historie opery ústící do dramaturgického zlomu a poznatky ze studia divadelní formy komedie dell´arte jsem se snažil uplatnit ve školním nastudování opery buffy La serva padrona.
Michael Keprt - Stařec a moře
Sečanský, Milan ; Otava, Martin (vedoucí práce) ; Otava, Martin (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o realizaci opery Michaela Keprta Stašec a moře, o festivalu Bratří Burianů v Rakovníku v rámci kterého byla roku 2007 uvedena , o historii předlohy a o samotném tvůrci předlohy. Na operu se dívám svým pohledem, pohledem režiséra. V závěru práce popisuji historii, která předcházela premiéře - jak kulturní historii města Rakovníka, tak i osobnostem , kterým byla premiéra zasvěcena - pěvcům Karlu a Emilu Burianovým.
Igor Stravinskij: Příběh vojáka
Haukvicová, Gabriela ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Otava, Martin (oponent)
Náplní mé magisterské práce je osobnost a dílo Igora Stravinského, se zaměřením na jedno z jeho děl, Příběh vojáka ( L´Histoire du Soldat) . V první části se zabývám životem a dílem tohoto významného ruského skladatele a dále pak popisuji svou koncepci a režijní uchopení díla, které mělo v mé réžii premiéru v listopadu 205 v divadle Minor.Práce obsahuje detailní popis scény a kostýmů k Příběhu vojáka a komplikace spojené s jeho inscenováním. Ve své práci také zmiňuji osobnost Charlese Ferdinanda Ramuze a Sergejeviče Pavloviče Ďagileva, kteří jsou úzce spjatí s osobností Igora Stravinského.
G. F. Händel - Operní tvorba, rozbor opery Alcina
Hinterholzinger, Tomáš ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Otava, Martin (oponent)
Zde představuji osobnost G.F.Händela a jeho tvorbu. V následující kapitole pak analyzuji příběh, který se stal předlohou libreta k opeře Alcina. Autorem příběhu pocházejícího z eposu " Orlando Furioso" je Ludovico Ariosto, jehož životopis a dílou jsou předmětem poslední kapitoly. Rozbor opery Alcina přibližuje skladatelův přístup k dílu a je rozšířen o charakteristiku postav . Závěrem následuje část uvádějící osoby a obsah opery. Praktická část je koncipována z pohledu inscenátora a obsahuje scénář a režijní plán.

Viz též: podobná jména autorů
1 Nekvasil, Marek
2 Nekvasil, Michal
1 Nekvasil, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.