Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 249 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The choice of material for the production of blade wheels of jet aircraft engines
Černý, Michal ; Hutařová, Simona (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
This bachelor's thesis provides a basic overview of the materials used in the production of turbine blades of jet aircraft engines. An aircraft engine can be divided into two parts - cold and hot part, each with very different requirements for the materials used in them. The conditions in the cold part are relatively mild and the requirements are more or less satisfied by the currently used materials. The goals for further development are primarily a reduction in density and an increase in strength and fatigue properties. The real challenge of the aerospace industry is to find materials capable of working under extreme conditions in the hot part, therefore this work devotes most of the scope to the given issue. The basic overview is created by synthesizing several sources. Most of the information is drawn from American books giving a comprehensive picture of materials and manufacturing processes for this use. After decades of research, nickel superalloys in combination with thermal coatings and cooling vents proved to be the most suitable materials. Their properties, structure and production process form the basis of knowledge on this topic. The main goal for the development is to increase the temperature at which these materials are able to function, as a higher temperature of the flue gas entering the turbine means higher efficiency and associated financial and ecological savings. Despite years of research and properties unmatched by any other material, I believe there is still room for improvement. With the advent of new technologies, the emergence of a new group of materials on a different basis than nickel superalloys is possible. A brief description of several promising newly tested groups of materials, as well as my view on the future of the industry, form the final part of this work.
Nemísitelné slitiny založené na systému Cu-Fe připravené odléváním do měděné kokily
Zabloudilová, Eva ; Němec, Karel (oponent) ; Adam, Ondřej (vedoucí práce)
Nemísitelné slitiny jsou charakteristické kladnou entalpií mísení. Výsledná mikrostruktura těchto slitin je díky tomu tvořena separovanými fázemi. Mikrostrukturu a mechanické vlastnosti materiálu lze ovlivňovat nejen rychlostí ochlazování vzorku při odlití, ale také přidáním legujících prvků. Tato bakalářská práce se věnuje slitinám na bázi Cu-Fe, které se vyznačuje přítomností mezery mísitelnosti. Jako legující prvky byly vybrány Ni, Mn, Co a Cr. Slitiny byly připraveny pomocí kalení z taveniny odlitím do měděné kokily a následně byla hodnocena jejich mikrostruktura, chemické složení a tvrdost. Následně byl zhodnocen vliv jednotlivých legur na výsledné vlastnosti slitin.
Wear model of material couple at high temperatures
Rychlý, David ; Adam, Ondřej (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
The main goal of this thesis is to create a model for predicting the wear on material couple during high temperatures. This model should serve for prediction of wear behavior on kinematic mechanism on turbocharger. Predicting wear is difficult because of the very complex nature of processes involving physical, chemical, and mechanical phenomena, making it hard to predict. This thesis attempts to solve this problem using empirical relationships from literature and methods of machine learning using experimental data from Garrett Motion company. Both empirical relationships and machine learning approaches for predicting wear in tribology are thoroughly researched. The thesis critically evaluates the use of I.G.Goryacheva equation chosen as the best equation for adhesive wear, chosen as the primary mechanism of wear. Data from Garrett Motion serve as the base for machine learning algorithms. The best model is proposed – Support Vector Regression – and the best architecture is presented. For the best architecture, the thesis also includes feature importance analysis and search for optimal test-train split for dataset. Finally, the thesis includes recommendations for the next research and ways to improve the process of modelling the wear for this use case.
Havárie mostu Silver Bridge v Point Pleasant - rozbor příčin havárie
Jagoš, Jiří ; Němec, Karel (oponent) ; Válka, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se soustředí na rozbor příčin havárie mostu Silver Bridge, ke které došlo v roce 1967, čtyřicet let od uvedení mostu do provozu. Jsou podrobně rozebrány možné příčiny pádu mostu, a to na základě informací a faktů uvedených jak přímo ve zprávách vyšetřovacích komisí, tak v dokumentech a literárních pramenech, zabývajících se materiálovými rozbory konstrukčních uzlů havarovaného mostu. V práci je proveden kritický rozbor dostupných a relevantních informací o havárii. Jsou nastíněny možné příčiny pádu mostu jak z konstrukčního hlediska, tak z hlediska materiálového.
Využití kompozitních materiálů pro stavbu rámů jízdních kol
Plundrák, David ; Juliš, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje základní informace o kompozitech a o výrobě kompozitního rámu jízdního kola. Uvedeny jsou mechanické, fyzikální a chemické vlastnosti. Práce zahrnuje porovnání kompozitních materiálů s ostatními materiály a udává přehled o jejich použití ve veloprůmyslu.
Tepelné zpracování kovaných náprav
Kaizar, Libor ; Němec, Karel (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je představena výroba a tepelné zpracování kovaných náprav. Dále jsou zde popsány postupy výběru dodavatele ocelí pro výrobu náprav, mechanické a chemické zkoušky, způsoby konzervace a balení náprav. Všechny postupy a technologie, které jsou v této práci uvedeny jsou používány ve firmě Bonatrans Group a.s., která je v oboru výroby a zpracování náprav jednou z největších firem na světě.
Niklové superslitiny v letectví a kosmonautice
Šprincl, Jan ; Nopová, Klára (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Letecký a kosmický průmysl je v dnešní době jedním z nejrychleji se vyvíjejících průmyslových odvětví. Zvyšující se nároky na efektivitu a spotřebu paliva proudových motorů lze uspokojit mimo jiné za použití kvalitnějších materiálů, mezi které jednoznačně patří superslitiny na bázi niklu, jež tyto požadavky dokáží splnit. Tato práce podává přehled právě o těchto materiálech: a to jak o stavebním kameni celé struktury – niklu, superslitinách obecně, tak především těch na niklové bázi. Pojednává o složení mikrostruktury tvořené austenitickou matricí ( fází) nejčastěji vytvrzovanou karbidickými nebo substitučními precipitáty, jedinečných mechanických vlastnostech, ale také vlivu vysokých teplot a creepu na degradaci těchto vlastností. Práce také obsahuje srovnání vybraných superslitin z různých hledisek, a to především podle typu částic, jež vytvrzují matrici, nebo vlivu zatížení na superslitinu v přítomnosti tepelně-oxidačního prostředí. Dle oblasti použití jsou tyto materiály předurčeny pro další budoucí vývoj a zdokonalování, protože jejich unikátní vlastnosti v oblastech s extrémními podmínkami jsou prozatím nenahraditelné.
Únavové vlastnosti korozivzdorné austenitické oceli
Sedlák, Martin ; Němec, Karel (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce ,,Únavové vlastnosti korozivzdorné austenitické oceli“ se zabývá problematikou zejména únavových a mechanických vlastností chromniklové austenitické oceli ČSN EN X2CrNiMo 18-14-3. Cílem práce je posoudit vliv asymetrie zátěžného cyklu na únavové vlastnosti ve vysokocyklové oblasti na zadaný materiál. Sestrojit Haighův a Smithův diagram. Součástí práce je metalografická a chemická analýza, matematické zpracování hodnot získaných z únavových zkoušek a v neposlední řadě určení základních mechanických vlastností. Dále jsou stanoveny Wöhlerovy křivky při různé asymetrii zátěžného cyklu. Dle matematického zpracování hodnot je sestrojen Haighův a Smithův diagram a vypočítán únavový exponent. Ze získaných výsledků vyplývá, že střední napětí zátěžného cyklu při cyklickém namáhání má zásadní vliv na hodnotu meze únavy zadaného materiálu.
Využití slitin hliníku v cyklistickém průmyslu
Hudec, Jiří ; Liškutín, Petr (oponent) ; Liškutín, Petr (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bakaláská práce pojednává o slitinách hliníku v cyklistickém prmyslu. Obsahuje informace o vlastnostech hliníku a jeho slitinách a rozdlení slitin hliníku dle uritých kritérií. Dále je v práci podrobnji pojednáno o nejpoužívanjších slitinách v cyklistickém prmyslu – Al-Cu-Mg, Al-Mg-Si, Al-Mg-Zn a Al-Zn-Mg-Cu s píklady, pro jaké komponenty jsou slitiny vhodné. Vše je doplnno obrázky v píloze na konci práce.
Hliník a jeho slitiny v automobilovém průmyslu
Slavíček, Jiří ; Liškutín, Petr (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis hliníku a jeho slitiny používaných v automobilovém průmyslu. Obsahuje základní rozdělení na slévárenské a tvářené slitiny s popisem jejich vlastností a aplikací na konkrétní komponenty. Dále je zde popsána výroba moderního materiálu - pěnového hliníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 249 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 NĚMEC, Karel
2 Němec, Kamil
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.