Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané otázky dědického práva dle zákona č. 141/1950 Sb., občanský zákoník, ve srovnání s recentní právní úpravou
Mužík, Vít ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Blažek, Lukáš (oponent)
Vybrané otázky dědického práva dle zákona č. 141/1950 Sb., občanský zákoník, ve srovnání s recentní právní úpravou Abstrakt Práce pojednává o vybraných otázkách dědického práva dle zákona č. 141/1950 Sb., občanský zákoník (dále jen jako "OZ 1950"), a srovnává je se současnou právní úpravou. OZ 1950, který nabyl účinnosti 1. 1. 1951, významným způsobem reformoval podobu dosavadního (tehdejšího) dědického práva, přičemž řadu právních institutů za účelem zjednodušení právní úpravy z právního řádu vyčlenil. Opuštěny tak byly např. právní instituty dědické smlouvy, svěřenského nástupnictví, darování pro případ smrti, dovětku apod. Současná právní regulace, tedy zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen jako "OZ 2012"), která je částečně inspirována Všeobecným zákoníkem občanským uvozeným císařským patentem č. 946/1811 Sb. zák. soud., některé z dříve opuštěných právních institutů obnovuje. Je třeba ovšem připustit, že v některých podstatných otázkách dědického práva recentní právní úprava rovněž navazuje na tradici založenou OZ 1950, a to zejm. pokud jde o problematiku okamžiku přechodu práv a povinností z osoby zůstavitele na dědice. V práci je věnována pozornost např. povaze přecházejících práv a povinností, otázkám nepominutelného dědice, odkazu, odmítnutí dědictví, jakož i oblasti dědických titulů,...
Klikovské souvrství v nově lokalizovaném sesuvném území u Českých Budějovic
Pilařová, Eliška ; Jerman, Jan (vedoucí práce) ; Mužík, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na získání nových poznatků o klikovském souvrství Českobudějovické třetihorní pánve při mimořádné příležitosti výstavby úseku dálnice D3 při jižním okraji Českých Budějovic v oblasti sesuvného území u obce Roudné a Včelná. Trasa dálnice je zde vedena v rozsáhlém odřezu. Odřez dosahoval celkové výšky až 20 m a byl v převážné míře realizován právě v prostředí klikovského souvrství, přičemž při těžbě zůstávaly volně přístupné až několikametrové svislé stěny. To umožnilo klikovské souvrství zkoumat v různých ohledech, např. stability, strukturních vlastností, vlastností vlastní horninové matérie ad. Práce je rozdělena na dvě části. První část se věnuje dokumentaci stavebních prací při odtěžování zářezu a druhá laboratorním zkouškám. Diplomová práce prezentuje souvislost terénního pozorování s laboratorními výsledky.
Zakládání dopravních násypů na jílovitých výsypkách SHR
Mužík, Vlastimil ; Boháč, Jan (vedoucí práce) ; Kudrna, Zdeněk (oponent)
Název Zakládání dopravních násypů na jílovitých výsypkách SHR Abstrakt Tato bakalářská práce byla vypracována v rámci Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze pod vedením Ing. J. Boháče. Zabývá se dálničním násypem přes výsypku lomu A.Zápotocký, který je součástí úsekem dálnice D8-0807/I. Práce shromažďuje výsledky průzkumu, monitoringu pokusných násypů a monitoringu prováděného na vlastní konstrukci dálničního násypu. Na základě těchto dat je určen podíl creepu na celkovém sednutí.
Kupní smlouva a vybrané související otázky závazkového práva smluvního dle zákona č. 141/1950 Sb., občanský zákoník, ve srovnání s recentní právní úpravou
Mužík, Vít ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Ladislav (oponent)
Kupní smlouva a vybrané související otázky závazkového práva smluvního dle zákona č. 141/1950 Sb., občanský zákoník, ve srovnání s recentní právní úpravou Abstrakt Práce pojednává o kupní smlouvě a o dalších vybraných právních institutech závazkového práva smluvního dle zákona č. 141/1950 Sb., občanský zákoník (dále jen jako "OZ 1950"), přičemž je komparuje s recentní právní úpravou obsaženou v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kupní smlouva obecně představuje jeden z nejvýznamnějších prostředků realizace autonomie vůle subjektu práv a povinností, přitom představuje jeden z nejfrekventovanějších způsobů převodu vlastnického práva. Práce nabízí kritický pohled na právní úpravu jednotlivých právních institutů v obou zmíněných zákonících, kdy je současně upozorňováno jak na pozitivní, tak negativní aspekty daných právních úprav. V tomto ohledu jsou uvedeny i určité úvahy de lege ferenda ve vztahu zejm. k recentní právní regulaci a rovněž je upozorněno na některé nepřesnosti vyskytující se v převažujícím současném hodnocení OZ 1950. Právními instituty, kterým je v práci věnovaná pozornost, jsou mj. právní jednání, jeho náležitosti a vady, pojem smlouvy a závazku s jejich teoretickým vymezením, zásady smluvního práva či některé otázky závazkového práva deliktního v souvislosti s porušením smluvní...
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Diagnostika didaktických kompetencí studentů FTVS
Hubená, Kristýna ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent)
Název: Diagnostika didaktických kompetencí studentů UK FTVS. Cíle: Cílem práce bylo ověřit, zda je zvolená kombinace kvantitativní a kvalitativních metod vhodná pro diagnostiku didaktických kompetencí studentů UK FTVS v rámci didaktiky plavání. Metody: Výzkum byl opřen o kombinaci kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na didaktických výstupech studentů. Sběr dat byl realizován pořízením audio a videozáznamů didaktických výstupů studentů v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání na UK FTVS, dotazníkem a skupinovými rozhovory se studenty, kteří byli během didaktických výstupů v roli "žáků". Prostřednictvím nezúčastněného pozorování proběhla analýza videozáznamů didaktických výstupů studentů. Kódování jednotlivých didaktických výstupů studentů bylo provedeno pomocí modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Pro kódování a zpracování dat z dotazníků byla využita deskriptivní statistika. Transkripcí byl pak proveden přepis skupinových rozhovorů z elektronické podoby do psané. Z dílčích výsledků metody MADI, dotazníků a skupinových rozhovorů byly vytvořeny případové studie pěti vybraných studentů z prvních tří nejvíce frekventovaných fenoménů z 1. kategorie MADI, tj. z forem chování učitele. Výsledky: Dosažené výsledky...
Diagnostika didaktických kompetencí studentů FTVS
Hubená, Kristýna ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bláha, Ladislav (oponent)
Název: Diagnostika didaktických kompetencí studentů UK FTVS. Cíle: Cílem práce bylo ověřit, zda je zvolená kombinace kvantitativní a kvalitativních metod vhodná pro diagnostiku didaktických kompetencí studentů UK FTVS v rámci didaktiky plavání. Metody: Výzkum byl opřen o kombinaci kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na didaktických výstupech studentů. Sběr dat byl realizován pořízením audio a videozáznamů didaktických výstupů studentů v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání na UK FTVS, dotazníkem a skupinovými rozhovory se studenty, kteří byli během didaktických výstupů v roli "žáků". Prostřednictvím nezúčastněného pozorování proběhla analýza videozáznamů didaktických výstupů studentů. Kódování jednotlivých didaktických výstupů studentů bylo provedeno pomocí modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Pro kódování a zpracování dat z dotazníků byla využita deskriptivní statistika. Transkripcí byl pak proveden přepis skupinových rozhovorů z elektronické podoby do psané. Z dílčích výsledků metody MADI, dotazníků a skupinových rozhovorů byly vytvořeny případové studie pěti vybraných studentů z prvních tří nejvíce frekventovaných fenoménů z 1. kategorie MADI, tj. z forem chování učitele. Výsledky: Dosažené výsledky...
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Analýza kritické a vrcholové pevnosti prohněteného jílu z lomu Jiří
Mužík, Vlastimil ; Boháč, Jan (vedoucí práce) ; Hudek, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá stanovením kritické a vrcholové pevnosti výsypkového jílu z vnitřní výsypky lomu Jiří. V práci jsou stručně popsány pevnostní charakteristiky zemin, přičemž je kladen důraz na kritickou pevnost a její laboratorní stanovení, a chování jílovitých výsypek. V rámci diplomové práce byly vykonány laboratorní zkoušky v triaxiálních přístrojích se standardním uspořádáním a s kluznými podstavami, v rotačním a translačním smykovém přístroji. Výsledky z těchto zkoušek jsou diskutovány a porovnány s daty z geotechnického průzkumu vnitřní výsypky lomu Jiří z roku 2012.
Zakládání dopravních násypů na jílovitých výsypkách SHR
Mužík, Vlastimil ; Boháč, Jan (vedoucí práce) ; Kudrna, Zdeněk (oponent)
Název Zakládání dopravních násypů na jílovitých výsypkách SHR Abstrakt Tato bakalářská práce byla vypracována v rámci Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze pod vedením Ing. J. Boháče. Zabývá se dálničním násypem přes výsypku lomu A.Zápotocký, který je součástí úsekem dálnice D8-0807/I. Práce shromažďuje výsledky průzkumu, monitoringu pokusných násypů a monitoringu prováděného na vlastní konstrukci dálničního násypu. Na základě těchto dat je určen podíl creepu na celkovém sednutí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mužík, Vladimír
4 Mužík, Vlastimil
1 Mužík, Václav
2 Mužík, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.