Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogický projekt regionálnálního charakteru a jeho uplatnění v mateřské škole
Mihulová, Iveta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato práce pojednává o projektové metodě z několika úhlů pohledu. Nejprve je zaznamenána historie vzniku metody a osobnosti, které se zasloužili o její vznik a rozšíření ve světě i u nás. Těmito osobnostmi jsou John Dewey, William Heard Kilpatrick a Ida Jarníková. V práci je zachycen současný pohled na projektové vyučování ve školách. Následuje kapitola věnovaná Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována historickému tématu konkrétního pedagogického projektu, který bude zpracován v praktické části práce. Praktická část začíná zformulováním cílů a vytyčením výzkumných otázek. Nalezneme zde metody výzkumu, které budou použity ke zjištění dosažených výsledků. Metody jsou: příprava, ověření a evaluace pedagogického projektu se zúčastněným pozorováním a reflektováním situací, dotazník pro učitelku, dotazník pro rodiče a řízený individuální rozhovor s dětmi. Dále se práce věnuje samotnému pedagogickému projektu na téma regionální historie se zaměřením na vznik a počátek regionu, spojený s husitstvím. Po ukončení projektu jsou zaznamenány výzkumné metody a výsledky k nimž se na jejich základě došlo. Výsledky výzkumů ukazují, že projektovou metodu můžeme také použít u dětí předškolního věku. Nejedná se o projektovou metodu v její naprosto...
Hra jako podpora sociálního učení v mateřské škole
Mihulová, Iveta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce je zaměřena na sociální učení dětí předškolního věku a to zejména prostřednictvím her. V teoretické části je zaznamenán historický kontext vývoje hry a poznatků s využitím hry v dnešní společnosti. Dále je hra vymezena z pohledu vědních disciplín pedagogiky, psychologie a filosofie. Následuje část věnovaná jejímu vývoji u dítěte předškolního věku a rozvoji osobnosti z hlediska sociálního učení. Práce se zabývá rovněž osobností učitele působícího v rámci předškolního vzdělávání, jeho postavení v socializačním procesu dítěte v souvislosti s využitím her. Závěr teoretické části práce se zabývá pedagogickou diagnostikou jako nástrojem k poznání vývoje dítěte v rámci socializačního procesu. Praktická část je cílena na sociální učení dítěte předškolního věku prostřednictvím hry. Šestiměsíční program zaměřený na to, zda je možné metodou cílených řízených her ovlivnit a podpořit přijímání pravidel pro společné soužití, posílit spolupráci s rovnováhou hlavních a vedlejších rolí a vhodné řešení problémů. Výsledky tohoto programu jsou po měsících reflektovány podle zvolených kritérií. Je sledován přínos hry pro rozvoj sociálních vztahů a vazeb v rámci třídní skupiny, rozvoj komunikativních dovedností v sociálních interakcích, způsoby řešení konfliktů, samostatnost v sociálních interakcích,...
Pedagogický projekt regionálnálního charakteru a jeho uplatnění v mateřské škole
Mihulová, Iveta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato práce pojednává o projektové metodě z několika úhlů pohledu. Nejprve je zaznamenána historie vzniku metody a osobnosti, které se zasloužili o její vznik a rozšíření ve světě i u nás. Těmito osobnostmi jsou John Dewey, William Heard Kilpatrick a Ida Jarníková. V práci je zachycen současný pohled na projektové vyučování ve školách. Následuje kapitola věnovaná Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována historickému tématu konkrétního pedagogického projektu, který bude zpracován v praktické části práce. Praktická část začíná zformulováním cílů a vytyčením výzkumných otázek. Nalezneme zde metody výzkumu, které budou použity ke zjištění dosažených výsledků. Metody jsou: příprava, ověření a evaluace pedagogického projektu se zúčastněným pozorováním a reflektováním situací, dotazník pro učitelku, dotazník pro rodiče a řízený individuální rozhovor s dětmi. Dále se práce věnuje samotnému pedagogickému projektu na téma regionální historie se zaměřením na vznik a počátek regionu, spojený s husitstvím. Po ukončení projektu jsou zaznamenány výzkumné metody a výsledky k nimž se na jejich základě došlo. Výsledky výzkumů ukazují, že projektovou metodu můžeme také použít u dětí předškolního věku. Nejedná se o projektovou metodu v její naprosto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.