Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
O svobodě v nesvobodě: Setkávání studentů U Bílého koníčka.
Mejstříková, Dorotea ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Wohlmuth Markupová, Jana (oponent)
Diplomová práce "O svobodě v nesvobodě: Setkávání studentů U Bílého koníčka před rokem 1989." pojednává o vývoji událostí ve studentských redakcích časopisů a novin, které předcházely 17. listopadu 1989 z pohledu začínajících novinářů, editorů a grafiků, kteří se v těchto redakcích sdružovali a kteří se díky síti kontaktů na fakultách dokázali rychle zorganizovat, informovat o zásahu na Národní třídě i sestavit stávkové výbory. Práce reflektuje vyprávění narátorů a narátorek o cenzuře, autocenzuře i o odvaze psát o jinak zapovězených tématech. Zabývá se rolí Svazu socialistické mládeže v možnosti vydávat časopisy i rolí samotných studentů a studentek. Ti svoji historickou úlohu komentují s odstupem několika desítek let. Diplomová práce kromě svědectví narátorů a narátorek, kteří se setkávali ve Studentském tiskovém a informačním středisku v klubu U Bílého koníčka, využívá rovněž i jejich deníkových záznamů a analýzy dobového tisku.
Konec kariéry writera: Urbánní folklór za hranou zákona
Mejstříková, Dorotea ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Graffiti je podle samotných členů této subkultury hra, ve které se uplatňuje hrdinná odvaha, strategické myšlení a odhodlání ve snaze zanechat svůj podpis, svoji značku, na frekventovaných místech městského prostředí. Za to, že writer nebo writerka, jak se členové graffiti komunity označují, napíše své jméno na zeď, sklízí od svých kolegů ze subkultury uznání. Je to neobvyklá a riskantní činnost mimo zákon, spojená s nebezpečným vnikáním do systému podzemního metra nebo slézáním střech budov a vysokých zdí. Práce se zabývá graffiti z pohledu jejich zástupců. Jejím cílem je odpovědět na otázku, zda se proměňují motivy writera setrvávat v subkultuře graffiti v čase, jak writeři vnímají postihy svého okolí a zda mají sankce institucí vliv na konec writerovy kariéry. Sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z prostředí graffiti, participativního pozorování a kvalitativní obsahové analýzy tištěných materiálů a webových stránek, spravovaných zejména aktivními členy subkultury graffiti. Klíčová slova Graffiti, subkultura, umění, vandalismus, subkulturní kariéra, trestní odpovědnost, společenské sankce
Studenti dělají revoluci: Role studentských časopisů a novin během sametové revoluce.
Mejstříková, Dorotea ; Kocian, Jiří (vedoucí práce) ; Tůma, Oldřich (oponent)
Dorotea Mejstříková d.mejstrikova@gmail.com Studenti dělají revoluci: Role studentských časopisů a novin během sametové revoluce. Abstrakt Bakalářská práce "Studenti dělají revoluci: Role studentských časopisů a novin během sametové revoluce." se zaměřuje na studentské časopisy a noviny, vydávané pražskými vysokoškoláky v letech 1988 a 1989, přičemž osvětluje význam jejich redakcí a organizace Studentského tiskového a informačního střediska pro manifestaci 17. listopadu 1989 a následnou okupační stávku. Nastiňuje nejdůležitější milníky studentského hnutí i historické souvislosti konce 80. let. Záměrem práce je prozkoumat, jakým způsobem redakce časopisů přispěly k událostem sametové revoluce.
Socializace mladých v rámci subkultury graffiti
Mejstříková, Dorotea ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Lachmann, Filip (oponent)
Autorka se v práci zabývá socializací mladých lidí v rámci subkultury graffiti. Popisuje aspekty procesu vstupu jedince do subkultury a její pravidla, která se následně promítají do stylu i kvality života nového člena. V rámci subkultury graffiti je také zkoumáno hierarchické zakořenění vztahů jejích členů, které se vyznačuje respektováním starších jedinců na vrcholu hierarchického uspořádání, a naopak opovrhováním začínajících writerů, kteří pravidla subkultury nerespektují. Autorka v teoretické části práce čtenáře seznamuje s teoretickými východisky zkoumání subkultur. V této části také čtenáři přibližuje graffiti subkulturu v českém prostředí. V praktické části se potom autorka soustředí zejména na svůj vlastní výzkum, v jehož rámci provedla osm polostrukturovaných rozhovorů se členy pražské graffiti subkultury a pozorování, na jejichž základě dochází k zodpovězení svých stanovených výzkumných otázek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.