Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Farmaceutická péče u diabetických pacientů v oblasti podiatrie
Mazánková, Anna ; Kolmanová, Eliška (vedoucí práce) ; Šolínová, Jana (oponent)
Farmaceutická péče u diabetických pacientů v oblasti podiatrie Autor: Anna Mazánková Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Eliška Kolmanová, Ph.D. Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze Úvod a cíl práce: Syndrom diabetické nohy (SDN) představuje jednu z nejčastějších chronických komplikací diabetu mellitu (DM), která značně snižuje kvalitu života pacientů. Důraz na oblast prevence rozvoje SDN je v péči u diabetických pacientů stěžejní a farmaceuti mohou hrát důležitou roli v dosahování tohoto cíle, především v edukaci režimových opatření a selfmonitoringu glykemie. Cílem této práce je zmapovat postoje lékárníků v České republice k poskytování farmaceutické péče diabetickým pacientům v oblasti podiatrie. Metodika: Data byla získána pomocí dotazníkového šetření od září 2021 do listopadu 2021. Elektronický anonymní dotazník byl distribuován pomocí emailu členům 4 Okresních sdružení lékárníků (OSL Kutná Hora, OSL Jičín, OSL Beroun, OSL Mělník) a členům uzavřené skupiny Mladí lékárníci skrze sociální síť Facebook. Dotazník obsahoval 23 otázek zaměřených na oblast sebejistoty farmaceuta při poskytování odborných informací diabetickému pacientovi, na oblast řešených komplikací DM, na aktivní účast ve screeningu DM a na oblast edukace...
Prekoncept syntaktických vztahů koordinace, apozice a dominace u žáků ZŠ
Mazánková, Anna ; Štěpáník, Stanislav (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce Reflexe prekonceptu syntaktických vztahů koordinace, apozice a dominace u žáků ZŠ je zjistit, jestli žáci 5., 6. a 7. ročníku základní školy rozliší syntaktické vztahy. Nejprve je v práci vymezena problematika prekonceptu, je charakterizována v kontextu konstruktivistické koncepce výuky, která s prekoncepty aktivně pracuje. Následně je popsáno pojetí syntaktických vztahů v odborné literatuře a dále také v učebnicích, RVP a didaktických publikacích. K zjišťování prekonceptu syntaktických vztahů byl využit výzkumný nástroj sestávající ze speciálně připravených cvičení pro výzkumný záměr této práce. Žáci tato cvičení individuálně vypracovávali a formou polostrukturovaných rozhovorů bylo zjišťováno, jak žáci při své práci uvažovali. Rozhovory byly nahrávány a následně přepsány a zpracovány. Výzkumný vzorek tvořilo 35 žáků z 5. až 7. ročníku jedné pražské základní školy. Z výzkumu vyplývá, že žáci jsou schopni na prekonceptuální bázi o syntaktických vztazích spontánně uvažovat, ovšem do způsobu uvažování žáků se projevuje interference školní výuky, a to ve formálním přístupu ke kategorizaci a prvotním zaměření se na prvky formální roviny. Žáci odliší skladební vztah dominace a zmnožení; u vztahu dominace pak výrazně vnímají valenci slovesa. Dále z výzkumu vyplývá, že žáci nepropojí...

Viz též: podobná jména autorů
1 MAZÁNKOVÁ, Andrea
3 Mazánková, Adéla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.