Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předčtenářské období a rozvoj čtenářské pre-gramotnosti v rámci rodiny
Matulová, Kristýna ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kuzmičová, Anežka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem předčtenářské gramotnosti v rámci rodiny. Cílem práce je zjistit, jaké mají rodiče představy o přípravě dětí na čtení a jak u svých dětí rozvíjí čtenářskou pre-gramotnost. Práce je také zaměřena na komunikaci rodiče s dítětem a slovní zásobu dítěte. Teoretická část definuje základní pojmy relevantní pro tematiku čtení a čtenářské gramotnosti. Charakterizuje předškolní dítě a jeho rozvoj v oblastech, které souvisí s předčtenářskou gramotností. Specifikuje čtenářskou pregramotnost a pojednává o činnostech, které přispívají k rozvoji předčtenářských schopností. Vymezuje pojem rodinná komunikace a řeč orientovaná na dítě. Závěr teoretické části popisuje výzkumy, které byly v dané oblasti v minulosti provedeny. Teoretická část práce vychází ze studia odborné literatury a ze stěžejních výzkumů. Praktická část je věnována empirické studii. Skládá se z pěti případových studií, které jsou zaměřeny na analýzu videonahrávek rozvoje čtenářské pre-gramotnosti v rodině. Videonahrávky byly anonymizovány a s nepatrnými odchylkami transkribovány podle systému CHAT, jenž je součástí databáze CHILDES. Součástí výzkumu byly také dotazníky pro rodiče, kteří se zúčastnili výzkumného šetření. Výsledky analýzy jsou porovnávány s údaji obsaženými v odborné literatuře. Klíčová slova čtení,...
Klíčové problémy začínajících učitelů
Matulová, Kristýna ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy začínajících učitelů. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou fundamentální potíže učitelů, kteří pracují ve školství prvních pět let. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část nejprve pojednává o profesním vývoji a kompetencích učitele. Dále popisuje profesní přípravu a pomoc, která je začínajícím učitelům poskytnuta. Ve stěžejní kapitole teoretické části jsou specifikovány problémy, s kterými se začínající učitelé nejčastěji setkávají. Popis potíží vychází z analýzy odborné literatury a výsledků dosavadních šetření. V závěru teoretické části jsou uvedeny stěžejní výzkumy, které byly v dané oblasti provedeny. Praktická část vychází z výsledků dotazníkového šetření. Respondenty výzkumného souboru jsou začínající učitelé ISCED 1, 2 a 3. Na základně získaných dat je provedena analýza klíčových problémů a jsou srovnány výsledky učitelů odlišných úrovní ISCED. Pozornost je věnována také profesní přípravě, pomoci začínajícím učitelům a postojům učitelů ke své profesi. Praktickou část uzavírá porovnání získaných dat s výsledky výzkumu profesora Šimoníka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.