Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenostní dimenze definice umění Arthura C. Danta
Lojdová, Šárka ; Kubalík, Štěpán (vedoucí práce) ; Koblížek, Tomáš (oponent) ; Makky, Lukáš (oponent)
Název práce: Zkušenostní dimenze definice umění Arthura C. Danta Autor: Mgr. Šárka Lojdová Katedra Estetiky Vedoucí disertační práce: Mgr. Štěpán Kubalík, Ph.D. Abstrakt Základním tématem této disertační práce je přístup k definování umění amerického filozofa Arthura Colemana Danta. Neomezuji se pouze na rekonstrukci Dantovy definice umění, ačkoli je výklad jednotlivých charakteristik, které Danto považuje za esenciální vlastnosti umění, nutným předpokladem mého tázání, ale kladu si za cíl doložit, že Danto podstatu umění spojuje s tzv. zkušenostní dimenzí umění. Pojmem "zkušenostní dimenze" označuji tu dimenzi umění, jež zahrnuje interakci uměleckého díla s recipientem - umělecká díla vyvolávají podle Danta na straně vnímatele emocionální reakci a mohou dokonce proměnit náhled člověka na svět. Mé čtení Dantových úvah se od tradiční interpretace jeho definice značně odlišuje. V sekundární literatuře se v souvislosti s Dantovou definicí umění nejvíce skloňuje tzv. obsahová či sémantická dimenze. Prostřednictvím nutné podmínky obsahu Danto dokázal, že předměty nerozlišitelné od obyčejných věcí mohou být uměním, čímž přispěl k tomu, že společnost přijala avantgardní díla vymykající se zažitým teoretickým rámcům. Má práce však ukazuje, že obsah a interpretace v Dantově filozofii nevystihují specifičnost umění v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.