|
Obraz socialistického občana v normalizačních seriálech Československé televize
Müllerová, Anne-Marie ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými seriály Československé televize z období tzv. normalizace v 70. a 80. letech 20. stol., které zkoumá na základě předem definovaných kategorií. V seriálech se autorka zaměřuje na zkoumání života v každodennosti postav, a to zejména ve dvou kategoriích, v osobním a pracovním životě hlavních hrdinů. V období normalizace byli běžní televizní diváci vystaveni každodenní propagandě poplatné vedoucí úloze Komunistické strany Československa, která tak pronikala i do televizní tvorby. V dramatické tvorbě měli hlavní hrdinové seriálů představovat a vytvářet vzory chování pro každého socialistického občana. K bádání byly vybrány konkrétně seriály Muž na radnici (1976), Žena za pultem (1977), Nemocnice na kraji města (1978 a 1981) a Inženýrská odysea (1979). Autorka nejprve čtenáře uvádí do historického kontextu, který je pro toto téma zásadní. Analytická část práce se zabývá popisem a rozborem jednotlivých seriálů a je v ní odpovězeno na výzkumné otázky. Je zde prezentována realita seriálová, ale ta je konfrontována s tehdejší normalizační skutečností a jejími projevy v běžném životě socialistické společnosti. Na základě rozboru bylo potvrzeno to, že hlavní hrdinové seriálů představovali určité vzory pro diváky, pro které byl televizní program většinou jediným zdrojem...
|
|
Spolupráce značky Pilsner Urquell s Českým olympijským výborem
Müllerová, Anne-Marie ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Spolupráce značky Pilsner Urquell s Českým olympijským výborem Cíle: Hlavním cílem práce je na základě zjištěných informací o spolupráci těchto dvou subjektů a údajů týkajících se olympijských reklamních kampaní značky Pilsner Urquell konkrétně i využívaných komunikačních kanálů, navrhnout daná doporučení, jakými kroky by se dala propagace olympijských reklamních kampaní této značky v jednotlivých komunikačních kanálech zlepšit, popřípadě obohatit. Metody: V práci bylo využíváno kvalitativní metody marketingového výzkumu, konkrétně polostrukturovaných rozhovorů s představiteli značky Pilsner Urquell. Další část práce vznikla na základě analýzy sekundárních dat, ať už veřejně dostupných či dat poskytnutých společností Plzeňský Prazdroj, a.s. Výsledky: Výsledky práce ukázaly, že značka Pilsner Urquell využívá všech vhodných a dostupných komunikačních kanálů k propagaci svých olympijských kampaní. Avšak je zde prostor pro možná zlepšení v rámci jednotlivých kanálů. Patří sem např. zlepšení propagace aktivit na olympijských festivalech prostřednictvím sociálních sítí, rozšíření zábavných aktivit pro návštěvníky olympijských domů. Nabízí se i navázání užšího vztahu s některým z řetězců supermarketů v rámci tzv. off-trade kanálu a vytvoření speciálních nabídek pro zákazníky těchto supermarketů....
|