Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vizuálních komponentů v učebnicích přírodopisu: tematický celek Biologie rostlin
Lopaurová, Anna ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Počty výzkumů vizuálních komponentů v učebnicích se v poslední době zvyšují. Většina výzkumů vizuální komponenty kategorizuje a dělí dle typů a funkcí, sledují se ale i vztahy propojující je s textem. Výzkumy jsou podloženy teoriemi prokazujícími vyšší efektivitu při učení se z materiálů obsahujících textové a ilustrativní prvky. Teoretická část práce definuje pojem učebnice, její funkce a vývoj. Popisuje pojem vizuální komponent a funkce. Ve výzkumné části popisujeme metodologii, podle níž byla provedena kvantitativní obsahová analýza vizuálních komponentů z kapitol o semenných rostlinách v definovaném vzorku učebnic. Vizuální komponenty jsme hodnotili z hlediska typu, funkce, formy, vertikálního záběru, vzdálenosti, horizontálního záběru a umístění v učebnici. Výsledky analýzy jsme porovnali s výzkumy sledujícími stejnou problematiku. Podle výsledků analýzy učebnice využívají velké procento vizuálních komponentů, které jsou dle hodnocených kategoriích stejné. Při výběru vizuálních komponentů se prozatím neaplikují výstupy nejnovějších výzkumů o vizuálních komponentech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.