|
Extrakce metadat z vědeckých článků
Lokaj, Tomáš ; Dytrych, Jaroslav (oponent) ; Otrusina, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá extrakcí metadat z vědeckých článků. Je zde obecně popsán problém extrakce informací se zaměřením na zpracování textových dokumentů. Dále je představen autorem vytvořený program clanky2meta.py určený k vyhledávání potřebných informací ve vědeckých publikacích. V závěru práce je provedeno srovnání toho programu s jinými systémy, především se systémem CiteSeerX.
|
|
Interaktivní rozhraní pro vzdáleného robota
Lokaj, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou interaktivních rozhraní pro ovládání vzdálených robotů, zkoumá některé existující vizualizační a simulační nástroje a robotické platformy. Také navrhuje a implementuje interaktivní prvky vhodné k reprezentaci detekovaných objektů, jako je obalové těleso či billboard. Dále vytváří interaktivní prvky sloužící k eliminaci některých problémů spojených se vzdáleným ovládáním robota, jako je například špatný odhad vzdáleností či orientace v prostředí. Interaktivní rozhraní je implementováno v prostředí Robot Operating System s využitím nabízených prostředků pro vizualizaci, komunikaci a~řízení potřebných operací. Grafická primitiva jsou reprezentována interaktivními značkami, které uživateli nabízí kromě vizualizace také možnosti interakce. Pomocí těchto značek je také navržen jednoduchý nástroj umožňující ovládání pohybu robota.
|
|
Extrakce metadat z vědeckých článků
Lokaj, Tomáš ; Dytrych, Jaroslav (oponent) ; Otrusina, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá extrakcí metadat z vědeckých článků. Je zde obecně popsán problém extrakce informací se zaměřením na zpracování textových dokumentů. Dále je představen autorem vytvořený program clanky2meta.py určený k vyhledávání potřebných informací ve vědeckých publikacích. V závěru práce je provedeno srovnání toho programu s jinými systémy, především se systémem CiteSeerX.
|
|
Interaktivní rozhraní pro vzdáleného robota
Lokaj, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou interaktivních rozhraní pro ovládání vzdálených robotů, zkoumá některé existující vizualizační a simulační nástroje a robotické platformy. Také navrhuje a implementuje interaktivní prvky vhodné k reprezentaci detekovaných objektů, jako je obalové těleso či billboard. Dále vytváří interaktivní prvky sloužící k eliminaci některých problémů spojených se vzdáleným ovládáním robota, jako je například špatný odhad vzdáleností či orientace v prostředí. Interaktivní rozhraní je implementováno v prostředí Robot Operating System s využitím nabízených prostředků pro vizualizaci, komunikaci a~řízení potřebných operací. Grafická primitiva jsou reprezentována interaktivními značkami, které uživateli nabízí kromě vizualizace také možnosti interakce. Pomocí těchto značek je také navržen jednoduchý nástroj umožňující ovládání pohybu robota.
|