|
Výzkum značky - případová studie metod měření loajality
Laisková, Monika ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o konceptu loajality zákazníka ve výzkumu značky. Práce je rozdělena na 2 základní části. První část je teoretickým úvodem do problematiky konceptu loajality zákazníka ke značce - definice základních pojmů, rozbor konceptu loajality, historického kontextu, jejího vnitřního dělení, možných metod měření a vybraných teoretických přístupů dle různých autorů. Následuje přehled několika metod měření, vycházejících především z uvedených teoretických přístupů, které používají vybrané agentury pro výzkum trhu k měření loajality v praxi. Navazuje část praktická, kterou tvoří vlastní výzkum loajality zákazníka s nejčastěji používanými metodami. Základem jsou 3 metody měření - Loajalitní model agentury Millward Brown, metoda TRI*M agentury Aisa a metoda Net promoter score. Podstatou praktické části je porovnání výsledků těchto metod měření loajality, které vycházejí ze stejného vzorku respondentů - stejné osoby ve stejnou chvíli stejně loajální ke zkoumané značce. Na konci práce najdeme výsledky výzkumu porovnány mezi sebou navzájem a několik diskuzí k tématu.
|
|
Postavení Romů na trhu práce v České republice
Laisková, Monika ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Geissler, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku nezaměstnanosti Romů v České republice která je jednou z největších bariér pro jejich úspěšnou integraci do společnosti. Zabývá se historickým kontextem vývoje nezaměstnanosti Romů a jejích současných důvodů i důsledků. Pozornost je věnována rekvalifikacím, jakožto nejlepším a nejdostupnějším možnostem pro zvýšení kvalifikace Romů, která bývá jedním z hlavních problémů jejich začlenění na trh práce. Následná expertní analýza zachycuje názory expertů na problematiku nezaměstnanosti Romů a její řešení, se zaměřením na hodnocení rekvalifikací v rámci aktivní politiky zaměstnanosti. Experti uvádějí také možná řešení nezaměstnanosti Romů, která jsou u nás buď již zavedena (jen nefungují dostatečně efektivně), nebo by se měla zavést jako účinný program možného řešení nezaměstnanosti Romů.
|