Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pasivní bezpečnost lehkých letadel
Střecha, Daniel ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Pasivní bezpečnost v odvětví všeobecného letectví je na rozdíl od automobilového průmyslu stále oblastí s velkými nedostatky. Ať už jsou zmíněny bezpečnostní pásy, airbagy anebo lepší materiály pohlcující energii nárazu. Ve všech těchto aspektech je automobilový průmysl o několik let před tím leteckým. Tato bakalářská práce slouží jako ucelený přehled o pasivní bezpečnosti u lehkých letadel. Jsou zde představeny hlavní faktory ovlivňující toleranci lidského těla a kritéria, která se používají v leteckých stavebních předpisech. Jeden z hlavních cílů této práce bylo udělat přehled o bezpečnostních prvcích, které je možné do lehkých letadel implementovat i po uvedení konkrétního letadla do provozu. Vybrány byly bezpečnostní pásy, airbagy, protipožární systémy, balistický záchranný padák a systém nouzového vysílání (ELT). Každý z těchto prvků disponuje jinou váhou a hlavně cenou. Mezi ty dražší a hlavně hmotnostně vyšší systémy patří balistický záchranný padák, který disponuje velkou výhodou v podobě bezpečného přistání při selhání hlavních řídících složek letadla, ale je to kompenzováno velkými náklady na pořízení a na údržbu. Výsledkem této práce je také dotazník, který byl distribuován mezi několik pilotů a provozovatelů lehkých letadel. Po vyhodnocení se ukázalo, že mezi oblíbené prvky pasivní bezpečnosti u pilotů patří systém ELT, čtyřbodové bezpečnostní pásy a balistický záchranný padák. Kromě toho dotazník odhalil, že při výběru letadla by piloti upřednostnili letové výkony a vlastnosti před pasivní bezpečností. Do budoucna je tedy důležité zaměřit se na širší povědomí o pasivní bezpečnosti již při výcviku pilotů.
Pěnové materiály pro absorpci nárazu
Pilát, Adam ; Grim, Robert (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systému pro pohlcení energie nouzového padákového přistání letounu pomocí polymerní pěny. Cílem je zvýšit bezpečnost padákových záchranných systémů pro posádku. V práci je obsažena rešerše způsobů absorpce energie nárazu v letectví a praktických příkladů aplikace takových zařízení. Je také provedena rešerše obvyklých podmínek použití padákových záchranných systémů. Na základě zkoumání metod modelování mechanických vlastností pěnových materiálů je navržen výpočtový model, který je schopen identifikovat použitelné konfigurace foambagu pro zadané materiálové charakteristiky, parametry letounu a požadované parametry dopadu. Experimentální část práce se věnuje měření materiálových charakteristik pěny s velmi krátkým časem vzniku. Identifikované charakteristiky jsou použity pro zpřesnění výpočtového modelu. Na základě výsledků upraveného výpočetního modelu je proveden koncepční návrh. Výsledkem je identifikace významných konstrukčních uzlů a návrh dvou možných koncepcí řešení systému. Výsledkem práce je potvrzení, že je takový systém možné navrhnout a zkonstruovat. Existují nicméně významné překážky pro praktické použití, které bude nutné vyřešit. Jedná se zejména o zajištění jeho spolehlivé funkce za všech očekávatelných podmínek a údržbu.
Zlepšování vlastností dřeva v letectví
Novosád, Matěj ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na zlepšování užitných vlastností dřeva v letectví pomocí známých metod jeho modifikace. Souhrnně jsou popsány strukturní a mechanické vlastnosti dřevin společně se základním přehledem některých leteckých konstrukcí využívající dřevo. Podstatnou část práce tvoří popis jednotlivých metod modifikace včetně jejich dopadů na mechanické vlastnosti dřeva. Práce je zakončena souhrnem některých dodavatelů dřeva coby materiálu pro konstrukci letadel a dále také popisem některých nových metod modifikace.
Návrh sendvičových insertů monokoku Formule student
Velfl, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje insertovým spojům a uchycení zavěšení kol na závodním rámu vozidla Formule Student. Nejdříve byla zpracována rešerše pro získání potřebných znalostí o dané problematice. Poté bylo experimentálně a výpočetně stanoveno vnější zatížení namáhající dané spoje. Před zahájením vlastního návrhu uložení proběhlo zkoumání vlivu zavedení lokálních sil do sendvičové struktury monokoku, a to nejdříve na malých kalibračních vzorcích. V první fázi testování došlo k ověření mechanismů porušování, interakci mezi jednotlivými komponenty kompozitního sendviče a vyzkoušení různých provedení uchycení za použití odlišných materiálů. Na základě získaných dat byly zpřesněny materiálové knihovny a vytvořeny výpočetní modely, které byly rozšířený o parametrizaci. V dalším kroku byly tedy iteračně vytvořeny finální návrhy jednotlivých bodů zavěšení splňující předem stanovené cíle. Během validačních zkoušek byla prokázána funkčnost daného návrhu a dostatečné nadimenzování. Bylo využito také technologií jako například CT sken. Výsledky byly vyhodnoceny a stanovily se další možnosti testování a další zlepšení současného řešení.
Výpočet vzpěrné stability nosného systému
Majer, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Rešeršní část práce shrnuje poznatky z oblasti výpočtu vzpěrné stability a způsobů přenosu tepla. V další části je řešen výpočet vzpěrné stability dvou typů vzorků za pomocí analytického přístupu, metody konečných prvků a ověřen s využitím experimentálního měření. V neposlední řadě se práce zabývá CFD výpočtem pro zjištění teplotního pole na zkoumaných vzorcích, který je využit pro výpočet vzpěrné stability s teplotním ovlivněním.
Konstrukční optimalizace dílu pro tepelný spínač
Zemek, Albert ; Mašek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem teplovodivé struktury miniaturního tepelného spínače se zaměřením na výrobu pomocí aditivní technologie SLM. Cílem je posoudit možnosti použití kovového 3D tisku na součást určenou primárně k přenosu tepla. V práci je představeno několik koncepcí uspořádání struktur, které jsou dále analyzovány a vyhodnoceny. Výsledky ukazují potenciál aditivních technologií v této oblasti a navržené struktury splňují dle použitých výpočtů požadavek na přenos tepla.
Light sport aircraft engine replacement
Totogashvili, Nikolozi ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
The thesis is focused to find optimal and new engine for PS-28 Sport Cruiser, for more power and thrust. The Rotax 912 ULS is currently the only engine that the client of this work (Czech Aircraft Works, hereinafter CZAW) installs into Sport Cruiser aircraft. This four-cylinder power unit has a maximum take-off power of 100 hp. For more demanding customers, the offer will be expanded by Lycoming O-235-L2C, which is also four-cylinder engine with maximum take-off power 118 hp. Which means, company will have bigger option and client gonna be much more satisfied.
Sandwich panels analysis under compressive load using finite elements methods
Seman, Matúš ; Löffelmann, František (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bachelor thesis deals with possibilities of numerical modeling failure mechanism in sandwich panels using final element methods. The first part of the thesis presents theoretical introduction to requirements of sandwich structures and either mathematic formulation of constitutive relations. The purpose of the thesis was to set suitable approcahes of formulation instability problems with applying on laboratory samples. The analysis was done using nonlinear solvers in programes Patran/Nastran and the results have been properly evaluated with experimental work and analytical approach.
Optimalizace konstrukce bezpilotního prostředku vyráběného technologií Fused Deposition Modelling (FDM)
Sladký, Martin ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem vnitřní struktury křídla bezpilotního 3D tištěného letounu VUT 714. V rámci této práce byl proveden výpočet zatížení, statická pevnostní zkouška, kontrolní MKP výpočet a následně byla provedena topologická optimalizace. Výsledkem této diplomové práce je racionální návrh vnitřní struktury křídla založený na výpočtu zatížení a znalosti působení tohoto zatížení na konstrukci.
Koncepce lehkého skládacího koše horkovzdušného balónu
Zatloukal, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem malého skládacího koše horkovzdušného balónu, určeného až pro 3 osoby. Zaměřuje se zejména na koncepční a konstrukční řešení, a jejich pevnostní kontrolu. Po úvodním seznámení s terminologií, používanou u horkovzdušných balónů, se práce věnuje rešerši skládacích lehkých košů vyráběných v současnosti. Počínaje kladenými požadavky začíná úsek řešící koncepční návrh koše. Po výběru způsobu skládání koše se práce zaobírá konkrétními konstrukčními uzly koše a mluví také o návrhu rámu hořáku. Předposlední kapitola ověřuje vybrané konstrukční návrhy z pevnostního hlediska. V závěru je proveden hmotnostní rozbor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.