|
Dopady cestovního ruchu na rezidenty; případová studie Lipno nad Vltavou
Kubů, Pavlína ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Semian, Michal (oponent)
Dopady cestovního ruchu na rezidenty; případová studie Lipno nad Vltavou Abstrakt: Obec Lipno nad Vltavou se v současné době stává jedním z největších a nejlépe vybavených turistických středisek nejen v jižních Čechách, ale v rámci celého Česka. Cílem předkládané bakalářské práce je především analyzovat dopady cestovního ruchu na rezidenty obce Lipno nad Vltavou a zachytit tak stávající fenomén razantního rozvoje turismu na sledovaném území. Vlastní praktická část předkládané bakalářské práce je věnována podrobným charakteristikám sledovaného území z pohledu historie, lokalizace, infrastruktury a demografie, v závěru práce jsou pak vyhodnoceny výsledky získané hlavně díky vlastnímu dotazníkovému šetření. klíčová slova: dopady cestovního ruchu na rezidenty, Lipno nad Vltavou, turismus
|
|
Aspekty turistické přitažlivosti: případová studie Lipno nad Vltavou
Kubů, Pavlína ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Perlín, Radim (oponent)
Aspekty turistické přitažlivosti: případová studie Lipno nad Vltavou Abstrakt: Obec Lipno nad Vltavou se stává jednou z nejprogresivněji rostoucích turistických destinací v Česku. Je to destinace s vynikajícím potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu, který byl ale značně potlačen vinou tehdejších politických režimů. Nyní lokalita opět prosperuje a její radikální rozvoj lze vidět ve změnách funkčního využití území, měnící se skladbě nabízených služeb nebo v postoji rezidentů. Předkládaná diplomová práce si za hlavní cíl stanovuje zjistit, zda je pro své návštěvníky stále přitažlivým turistickým cílem, či už není lokalita turistickým ruchem zasažena tak neúnosně, že své návštěvníky dokonce ztrácí. klíčová slova: atraktivita, cestovní ruch, Lipno nad Vltavou
|
|
Dopady cestovního ruchu na rezidenty; případová studie Lipno nad Vltavou
Kubů, Pavlína ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Semian, Michal (oponent)
Dopady cestovního ruchu na rezidenty; případová studie Lipno nad Vltavou Abstrakt: Obec Lipno nad Vltavou se v současné době stává jedním z největších a nejlépe vybavených turistických středisek nejen v jižních Čechách, ale v rámci celého Česka. Cílem předkládané bakalářské práce je především analyzovat dopady cestovního ruchu na rezidenty obce Lipno nad Vltavou a zachytit tak stávající fenomén razantního rozvoje turismu na sledovaném území. Vlastní praktická část předkládané bakalářské práce je věnována podrobným charakteristikám sledovaného území z pohledu historie, lokalizace, infrastruktury a demografie, v závěru práce jsou pak vyhodnoceny výsledky získané hlavně díky vlastnímu dotazníkovému šetření. klíčová slova: dopady cestovního ruchu na rezidenty, Lipno nad Vltavou, turismus
|
|
Gravidita u gorily západní nížinné Gorilla gorilla gorilla v lidské péči
Kubů, Pavlína ; Masopustová, Renata (vedoucí práce) ; Kracíková, Olga (oponent)
Tato práce je zaměřena na graviditu gorily západní nížinné Gorilla gorilla gorilla v lidské péči a je rozdělena na sedm hlavních částí.
Taxonomické řazení rodu Gorilla, není stále ustálené. Podle nejnovější taxonomie
savců z roku 2005 se dělí na dva druhy - gorila východní Gorilla beringei se dvěma poddruhy
a gorila západní Gorilla gorila, také se dvěma uznanými poddruhy. Nejčastěji je v lidské péči
chován poddruh gorily západní, gorila západní nížinná Gorilla gorilla gorila, která také patří
od roku 2007 mezi kriticky ohroženou. Volně žijící populace gorily západní nížinné se
vyskytují v některých státech střední Afriky. K 23. březnu roku 2016 je chováno v lidské péči
797 jedinců poddruhu G. gorilla gorilla. Z tohoto počtu je více než polovina chována na
evropském kontinentu. Evropa je zároveň i nejúspěšnější v rozmnožování goril nížinných
západních.
Ve volné přírodě přijímají gorily západní nížinné potravu s vysokým obsahem
vlákniny a nízkým obsahem kalorií. Avšak v některých chovech je tomu naopak a tyto
dietetické chyby mohou mít přímý vliv i na jejich reprodukci.
Reprodukční orgány gorilích samců i samic se tvarem a umístěním podobají lidským.
U gorilí samice dochází během říje ke změnám chování, snaží se být pro samce atraktivní a dosáhnout tak páření a následné březosti. Gorily při páření používají dvě hlavní polohy s mnoha variacemi. Pokud není samice schopna v lidské péči zabřeznout, je možné přistoupit i k asistované reprodukci. Díky metodě IVF se podařilo odchovat první mládě již v roce 1995.
Samice je březí cca 250 až 260 dní. Příznaky březosti u goril nížinných, jako je rostoucí
břicho nebo zvětšení mléčných žláz, se objevují většinou 2 až 3 měsíce před porodem.
Porod nastává u gorilích samic většinou v noci, začíná prvními kontrakcemi a končí
odchodem placenty. Sociální vztahy uvnitř skupiny se neustále mění v závislosti na různých
situacích. Po narození mláděte dochází ke sblížení celé skupiny, matka vyhledává společnost
dominantního samce, který dokáže její mládě ochránit proti útokům ostatních jedinců, či
samcům z jiných skupin. Samice, která má mládě je nadřazená samici bez mláděte.
|
|
Hodnota zákazníka jako podklad pro segmentaci a targeting ve vybrané společnosti
Kubů, Pavlína ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá jiným možným přístupem k segmentaci zákaznické základny ve zkoumané společnosti, než který společnost dosud využívá. Konkrétně se jedná o problematiku celoživotní hodnoty zákazníka. Z rešerše vyplývá několik možných přístupů a některé vybrané modely budou aplikovány na zákaznickou základnu v praktické části DP. Práce řeší nejen aplikaci vybraných modelů, ale především srovnání výsledků analýzy s původní segmentací. Cílem práce je sledování změn v segmentaci po uplatnění těchto modelů a předložit výsledky o tom, že tato metrika je vhodnou hodnotící složkou segmentace pro konkrétní společnost. Nedílnou součástí jsou tedy doporučení pro management a obchodní zástupce. Výpočty jsou provedeny v Excelu. V závěru každé kapitoly jsou uvedeny konkrétní dosažené výsledky a porovnání s původní segmentací. Výsledkem této práce je návrh několika modelů výpočtu celoživotní hodnoty zákazníka, který společnost může uplatnit ve svůj prospěch při vytváření nového modelu segmentace.
|