|
Zapojení dětí staršího školního věku do činnosti sportovních kroužků v Berouně
Krbcová, Pavlína ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Téma mé bakalářské práce je Zapojení dětí staršího školního věku do činnosti sportovních kroužků v Berouně. Cílem mé práce je zjištění a zhodnocení současné situace aktivního trávení volného času dětí staršího školního věku v Berouně. Chci zjistit, jaké sportovní kroužky jsou u dětí daného věku preferovány, zda jich je v Berouně dostatek a jaký druh sportovního kroužku v Berouně podle dětí chybí. Na základě daného problému jsem zformulovala následující otázky: Je v Berouně dostatek sportovních kroužků pro děti staršího školního věku? Jaké sportovní kroužky děti staršího školního věku navštěvují? Navštěvují děti více sportovních kroužků nebo jiné zájmové kroužky? Proč děti navštěvují sportovní kroužky? Moje práce se sestává z teoretické části, kde se zabývám strukturou a definicí volného času, sportu, věkových kategorií a charakteristikou několika vybraných sportovních kroužků v Berouně. Další částí je část výzkumná, kde jsem na základě vyhodnocení dotazníků sestavila tabulky a grafy, podle kterých jsem zodpověděla otázky položené v problému práce a vyhodnotila hypotézy. Mohu konstatovat, že na základě výzkumu se 3 hypotézy potvrdily a jedna ne. Na základě vyhodnocení výzkumu jsem došla k těmto závěrům: V Berouně je dostatek sportovních kroužků pro děti staršího školního věku a většina...
|
|
Kung Fu a jeho zařazení do výuky úpolů ve školní tělesné výchově
Krbcová, Pavlína ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem mé diplomové práce je analyzovat kung fu z pohledu jeho zařazení do úpolů ve školní tělesné výchově a za pomoci konzultantů uvedených v teoretické části navrhnout zásobník cviků a vytvořit modelové hodiny, které mohou učitelé v hodinách tělesné výchovy využít. V teoretické části se věnuji historii, charakteristice, taxonomii a vyučování úpolů ve školní tělesné výchově. Dále teoretická část zahrnuje popis historie, charakteristiku a dělení kung fu. Následuje výchovný a zdravotní aspekt kung fu a přínos v oblasti pohybových schopností. Výzkumná část zahrnuje navržený zásobník cviků s obrázky a charakteristiku modelových hodin. Následně jsou zde uvedeny výsledky dotazníků pro žáky a učitele zpracované pro lepší přehled do tabulek s popisem a jejich vyhodnocení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 257 žáků z 2. stupně základních škol ve Středočeském kraji a 6 jejich učitelů tělesné výchovy. Modelové hodiny a dotazníky pro žáky i učitele jsou zařazeny v přílohách. Z výzkumné části vyplývají tato fakta: Ve školní tělesné výchově se s výukou techniky pádů setkává 28% z dotazovaných žáků, s výukou bojových umění 42,4% a s výukou sebeobrany 55,6% respondentů. O zařazení kung fu do školní tělesné výchovy má zájem 72% respondentů z řad žáků. Více než polovina dotazovaných žáků (57,6%) shledává...
|
|
Zapojení dětí staršího školního věku do činnosti sportovních kroužků v Berouně
Krbcová, Pavlína ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Téma mé bakalářské práce je Zapojení dětí staršího školního věku do činnosti sportovních kroužků v Berouně. Cílem mé práce je zjištění a zhodnocení současné situace aktivního trávení volného času dětí staršího školního věku v Berouně. Chci zjistit, jaké sportovní kroužky jsou u dětí daného věku preferovány, zda jich je v Berouně dostatek a jaký druh sportovního kroužku v Berouně podle dětí chybí. Na základě daného problému jsem zformulovala následující otázky: Je v Berouně dostatek sportovních kroužků pro děti staršího školního věku? Jaké sportovní kroužky děti staršího školního věku navštěvují? Navštěvují děti více sportovních kroužků nebo jiné zájmové kroužky? Proč děti navštěvují sportovní kroužky? Moje práce se sestává z teoretické části, kde se zabývám strukturou a definicí volného času, sportu, věkových kategorií a charakteristikou několika vybraných sportovních kroužků v Berouně. Další částí je část výzkumná, kde jsem na základě vyhodnocení dotazníků sestavila tabulky a grafy, podle kterých jsem zodpověděla otázky položené v problému práce a vyhodnotila hypotézy. Mohu konstatovat, že na základě výzkumu se 3 hypotézy potvrdily a jedna ne. Na základě vyhodnocení výzkumu jsem došla k těmto závěrům: V Berouně je dostatek sportovních kroužků pro děti staršího školního věku a většina...
|