Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv plyometrického tréninku na suchu a ve vodě na úroveň tělesné zdatnosti fotbalistů žákovské kategorie
Tichý, Daniel ; Kramperová, Veronika (vedoucí práce) ; Kaľata, Maroš (oponent)
Název: Vliv plyometrického tréninku na suchu a ve vodě na úroveň tělesné zdatnosti fotbalistů žákovské kategorie Cíle: Cílem této práce je vytvořit plyometrický tréninkový program na suchu a ve vodě, a posoudit jeho vliv na změny úrovně složek tělesné zdatnosti fotbalistů kategorie U10 a U11. Metody: Do výzkumu bylo zařazeno 26 chlapců (10 ± 0,5 roků). Výzkumný soubor byl rozdělen na experimentální a kontrolní skupinu. Experimentální skupina (n = 12) absolvovala 12týdenní plyometrický trénink na suchu a ve vodě při frekvenci 1× týdně 60 minut. Kontrolní skupina (n = 14) nebyla zařazena do intervence. Byla posuzována úroveň rychlostních a vytrvalostních schopností, flexibilita v oblasti bederní páteře a svalů zadní skupiny stehen, úroveň explozivní síly dolních končetin, svalová vytrvalost v oblasti břišních svalů a statická posturální stabilita před a po experimentálním období. Výsledky: Práce prokázala, že plyometrický trénink na suchu a ve vodě signifikantně zvyšuje rychlost běhu se změnami směru (p = 0,01), zvyšuje výbušnou sílu dolních končetin (p = 0,01), zlepšuje posturální stabilitu (p = 0,02) a flexibilitu (p = 0,004). Klíčová slova: tělesná zdatnost, fotbal, plyometrie, vodní prostředí
Marketingová komunikace vybraných plaveckých bazénů v Praze prostřednictvím specifických komunikačních nástrojů
Malá, Karolína ; Opelík, Daniel (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Marketingová komunikace vybraných plaveckých bazénů v Praze prostřednictvím specifických komunikačních nástrojů Cíle: Cílem této bakalářské práce je zhodnotit vybrané části marketingové komunikace zvolených plaveckých bazénů, porovnat vzájemně mezi sebou a v případě nedostatků navrhnout doporučení na jejich odstranění a celkové zlepšení zkoumaných částí marketingové komunikace. Metody: V této bakalářské práci budou použity pro výzkum dvě metody. První výzkumnou metodou bude kvalitativní metoda osobního pozorování, kdy autorka osobně navštíví plavecká centra a ohodnotí jejich marketingovou komunikaci v místě prodeje. Druhou výzkumnou metodou v této práci bude dotazníkové šetření, ve kterém bude ověřována použitelnost webových stránek jednotlivých plaveckých center. Výsledky: Výsledkem této bakalářské práce je návrh na zlepšení marketingové komunikace v místě prodeje vybraných plaveckých bazénů v Praze. Návrh na zlepšení vychází z předešlé analýzy aktuální marketingové komunikace. V návrhu byly stanoveny konkrétní POP materiály, které by mohly zefektivnit marketingovou komunikaci v místě prodeje. Dalším výsledkem je návrh na zlepšení webových stránek, který byl proveden na základě předešlého kvantitativního výzkumu. V doporučení byly stanoveny konkrétní kroky pro zlepšení použitelnosti...
Analýza technických cvičení pro rozvoj techniky plaveckého způsobu kraul
Prokýšková, Anna ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
cvičení způsobu cvičení způsobu účastnily MČR vytvořit cvičení zlepšení způsobu doplněn lepší klubů středočeském účastnili MČR cvičení rešerší Následně pořízen nezúčastněného výsledků že trenéři používají cvičení způsobu odpovědí že trenéři během nevěnují času nevyužívají širokou škálu cvičení. Klíčová cvičení,
Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo zmapovat problematiku kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra. Záměrem bylo prostřednictvím dotazníku získat informace o využívání kontaktní dopomoci od organizací, případně plaveckých škol, které se problematikou této plavecké výuky zabývají. Na základě získaných dat následně vytvořit obrazový materiál o podobě kontaktní dopomoci v plavecké výuce pro tuto populaci. Metody: Výzkum byl proveden v kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Pro zjištění nezbytných informací o podobě využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS v České republice bylo využito dotazníkové šetření. Při přímé účasti v plavecké výuce bylo využito zúčastněného pozorování. Z této lekce byl vytvořen obrazový materiál. Pomocí nezúčastněného pozorování byla provedena analýza obrazového materiálu. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS má své opodstatnění. Z responzí vyhodnocených z dotazníkového šetření plyne převaha pozitivního vlivu na plavce. Instruktoři pozorují zlepšení plavecké polohy, uvolnění a snížení strachu z vody. Dále je vnímáno zkvalitnění jemné a hrubé motoriky a taktéž zlepšení sociální interakce mimo...
Porovnání struktury sportovního výkonu u plavců a boulderingových lezců
Jetmarová, Kateřina ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
EV U N Název: Porovnání struktury sportovního výkonu u plavců a boulderingových lezců SU FR O Kateřina Jetmarová Vedoucí: Mgr. Daniel Jurák, Ph.D. Cíle práce: Cílem naší práce, je na základě analýzy struktury plaveckého a lezeckého výkonu, najít a popsat společné rysy a rozdíly, které jsou v realizaci maximálního výkonu obou disciplín charakteristické. Metodika práce: V této bakalářské práci jsme provedli rešerši teoretických zdrojů k tématu struktury plaveckého výkonu a sportovního lezení. Na základě těchto informací jsme sestavili porovnání struktur plaveckého výkonu v námi zvolené disciplíně 100 m Kraul a boulderingu. V druhé části porovnání jsme využili výsledky testů na 20 záběrů, které jsme realizovali na přístroji Biokinetic. Naměřené hodnoty byly porovnány s výsledky plavců. Výsledky práce: I když je plavecká technika kraul, tak jako technika lezců, realizována všemi čtyřmi končetinami, analýzou VWUXNWXU sportovního výkonu MVPH našli PLQLPXP společných faktorů. Největší shodu jsme našli ve svalovém zapojení horních končetin, kdy široký sval zádový (musculus latissimus dorsi) se jeví jako hlavní pracující sval, shoda je v zapojení dalších svalů jako jsou velký oblý sval (P WHUHV PDMRU , malý oblý VYDO P WHUHV PL RU GHltový sval P GHOWRLGH V trapézový sval P WUDSH L V ), dále výkon obou sportů...
Návrh kompenzačních cvičení pro kitesurfing
Kerzel, Jan ; Kinkorová, Ivana (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Návrh kompenzačních cvičení pro kitesurfing Cíle: Cílem bakalářské práce je stručně charakterizovat kitesurfing jako sport, přiblížit jeho možný vliv na pohybový aparát a vytvořit soubor kompenzačních cvičení s využitím náčiní i bez včetně několika vzorových kompenzačních programů. Metody: Práce byla založena na sběru a analýze dostupných informací získaných z literárních a internetových zdrojů. Základem pro výběr navrhovaných kompenzačních cviků byla odborná literatura a články zaměřené na odstranění svalových dysbalancí a prevenci zranění. Při návrhu krátkých kompenzačních programů bylo využito i vlastních zkušeností získaných při kitesurfingu. Výsledky: Na základě dostupných informací z odborné literatury a článků bylo zjištěno, že nejčastěji bývají zranění na dolních končetinách, především v oblasti kolenního a hlezenního kloubu, a to v důsledku problému při přistání, při manévru nebo v důsledku skoku. Mezi přetěžované partie patří oblast bederní páteře, břišní svaly a oblast stehen. Jako příčinu traumat a nehod se většinou uvádí problémy spojené s bezpečnostním systémem, neschopností se uvolnit a mělkou vodou, která je riziková při dopadu. Klíčová slova: kitesurfing, svalová dysbalance, zranění, kompenzační cvičení
Vliv konzumace alkoholu a kouření na fyzickou kondici seniorek
Teplá, Jana ; Heller, Jan (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název práce: Vliv konzumace alkoholu a kouření na fyzickou kondici seniorek Cíl práce: Posouzení vlivu konzumace alkoholu a kouření na fyzickou kondici seniorek nad 60 let Metoda: Práce byla zpracována jako průřezová studie, do které byla data sbírána pomocí ankety ohledně konzumace alkoholu a kouření v průběhu života a čtyř fyzických testů vybraných z testové baterie Senior fitness test. Pro ucelení studie pak byla sbírána data ohledně životního stylu účastníků doplňujícími otázkami. Výsledky: Studie se účastnilo 34 seniorek ve věku 61-89 let. Průměrný věk účastnic dosáhl 72,1 let. Tři seniorky uvedly spotřebu cigaret 15 ks za den, jedna 12 ks, dvě 10 ks, jedna 10 a jedna 7 ks na den. Tři z těchto seniorek splnily či překročily normativní rozsah pro svůj věk ve všech fyzických testech, dvě se do normativního rozsahu nedostaly pouze jednou, a to shodně v testu chůze 6 minut, jedna splnila normu pouze v testu sed-vztyk a zbylé dvě nesplnily normy ani v jednom testu Sedmnáct seniorek alkohol nekonzumovalo, sedm uvedlo průměrnou konzumaci alkoholu do 20 g za den, deset nad 20 g alkoholu na den, z toho dvě seniorky překročily hranici 70 g alkoholu denně. Jedna z těchto seniorek splnila či překročila normativní rozsah pro svůj věk ve všech fyzických testech, druhá se do normativního rozsahu nedostala...
Monitoring rizikových faktorů civilizačních onemocnění u učitelů základních škol
Faber, Dominik ; Kinkorová, Ivana (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Cílem práce je zmapovat výskyt civilizačních onemocnění u učitelů základních škol v Praze a okolí. Zjistit jakými disponují znalostmi o daném tématu a které rizikové faktory civilizačních onemocnění se u nich vyskytují. Teoretická část se zabývá především různými typy rizikových faktorů civilizačních onemocnění. Mezi nejzákladnější uvádí nedostatečnou fyzickou aktivitu, nezdravou výživu a stres. Zabývá se ovšem i dalšími významnými rizikovými faktory. Dále popisuje vybrané druhy civilizačních onemocnění. Obecně se jedná o kardiovaskulární, onkologická a metabolická onemocnění. V praktické části probíhal výzkum na 5 školách v Praze a okolí. Výzkum byl zaměřen na učitele základních škol. Výzkum probíhal formou vlastního anketního šetření. Anketu vyplnilo 60 učitelů základních škol. Výsledkem je zjištění, že nejzákladnější rizikové faktory civilizačních onemocnění, u učitelů zúčastněných se výzkumu, jsou nedostatečná fyzická aktivita a negativní rodinná anamnéza. Významným rizikovým faktorem je vysoká konzumace vysokotučných a masných výrobků. Pozitivem je vysoký příjem zeleniny a ovoce. Kouření a užívání alkoholu není významným rizikovým faktorem civilizačních onemocnění u zúčastněných učitelů základních škol. Klíčová slova: civilizační onemocnění, rizikové faktory, kardiovaskulární, výživa, fyzická...
Komunikace mezi instruktorem a žákem v plavecké výuce osob se zrakovým postižením
Hrubá, Karolína ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Komunikace mezi instruktorem a žákem v plavecké výuce osob se zrakovým postižením Cíle: Cílem práce bude analyzovat komunikaci mezi instruktorem a žákem se zrakovým postižením v plavecké výuce. Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o činnosti instruktora a jeho komunikaci při vedení lekcí plavání osob se zrakovým postižením. Metody: V této práci jsme použili kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Bylo využito zúčastněné pozorování, kdy hlavní řešitelka práce byla přítomna na lekci plavání osob se zrakovým postižením. Sběr dat byl pořízen prostřednictvím video a audiozáznamu. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto záznamů. Následné kódování a vyhodnocení plavecké lekce proběhlo metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Dále byla využita metoda rozhovoru s osobou se zrakovým postižením. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že v plavecké lekci instruktorky plavání převládala forma instrukce. Druhou nejčastější subkategorií byla korekce a další pak zpětná informace. Předmětem didaktické interakce byla nejčastěji činnost učební. Z forem projevu byl nejčastější řečový projev a z hlediska druhu postojové aktivity převládala integrace. Klíčová slova: Zrakové postižení, plavání, plavecká výuka, komunikace, didaktická interakce.
Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce
Fischl - Prosslinerová, Caroline ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce Cíle: Cílem práce je porovnat příkazový didaktický styl, který je tradičně využíván v plavecké výuce předškolních dětí, s recipročním didaktickým stylem a stylem s nabídkou. Bakalářská práce ověřuje možnosti realizace vybraných řídících didaktických stylů pro přípravnou plaveckou výuku. Dále práce hodnotí efektivitu vybraných didaktických stylů. Metody: V práci byla využita metoda pozorování. Reakce dětí na reciproční didaktický styl a styl s nabídkou byly zaznamenávány do protokolů, které byly následně analyzovány. Pro posouzení účinnosti zvolených didaktických stylů bylo využito testování plavecké úrovně, které bylo provedeno u každého z probandů na začátku a na konci výzkumu. Výsledky: Z výsledků je zřejmé, že dětmi byl přijat jak styl reciproční, tak didaktický styl s nabídkou. Na reciproční didaktický styl si děti musely postupně zvyknout, zatímco didaktický styl s nabídkou byl přijat okamžitě. Oba didaktické styly si děti oblíbily. Lekce byly pomocí dalších didaktických stylů zpestřeny. Instruktorky byly obohaceny o nové způsoby vedení lekcí. Z testování plavecké úrovně na začátku a na konci kurzu vyplývá, že byla zlepšena plavecká úroveň všech probandů. Klíčová slova: Předškolní věk, plavecká výuka, reciproční didaktický styl,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.