Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zájem o aktivity v přírodě žáků vybraných základních škol na Kladensku, podle pohlaví a bydliště
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Zájem o aktivity v přírodě žáků vybraných základních škol na Kladensku, podle pohlaví a bydliště Cíle práce: Zjistit, jaký mají žáci vybraných základních škol na Kladensku zájem o aktivity v přírodě, přesněji řečeno jaké aktivity v přírodě provozují a se kterými by se chtěli seznámit. Dále pak zjistit, jaké mají žáci s aktivitami v přírodě zkušenosti a porovnat výsledky podle pohlaví a podle místa bydliště. Metoda práce: Výzkum této práce byl proveden kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byl sestaven dotazník určený žákům 9. tříd základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 204 respondentů. Získané údaje byly graficky zpracovány a vyhodnoceny. Výsledky: Základní školy nabízejí svým žákům výuku aktivit v přírodě více v rámci sportovních kurzů, škol v přírodě a školních výletů než v hodinách tělesné výchovy. Většina žáků má z těchto školních akcí s aktivitami v přírodě zkušenosti, jedná se zejména o pěší turistiku, sjezdové lyžování a pohybové hry v přírodním prostředí. Více žáků má zkušenosti s aktivitami v přírodě z prostředí mimo školu než ze školy. Většina žáků aktivity v přírodě provozuje, jedná se v první řadě o pěší turistiku a cykloturistiku. Výzkum také ukázal určité rozdíly mezi chlapci a dívkami a mezi žáky z Kladna a žáky z okolních obcí. Chlapci mají větší zájem...
Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV Cíle práce: Zjistit, jak probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně, respektive které aktivity v přírodě jsou žákům nabízeny a v jaké formě je výuka aktivit v přírodě realizována. Metoda práce: Výzkum této práce byl prováděn kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byly sestaveny dva typy dotazníků, dotazník pro ředitele základních škol a dotazník pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 11 ředitelů a 23 učitelů. Výsledky: Podle zjištěných výsledků probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně ve dvou formách, převažující formou je kurzovní výuka aktivit v přírodě. Z nabídky kurzů aktivit v přírodě (lyžařský, snowboardový, turistický, cyklistický, vodácký, zážitkový) jsou na většině škol realizovány hlavně kurzy lyžařské. Další formou výuky aktivit v přírodě je zařazování některých pohybových činností do hodin tělesné výchovy. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina učitelů tyto činnosti do hodin zařazuje, nejčastěji se jedná o chůzi a běh terénem a pohybové hry. Učitelé tělesné výchovy nahlížejí na aktivity v přírodě pozitivně, většina učitelů vidí aktivity v přírodě jako důležitou součást výuky. Klíčová slova: aktivity v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.