Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnostní fungování u pacientů s neurotickou poruchou
Koderová, Hedvika ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Maryšková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na porovnávání osobnostního fungování u neurotických pacientů a u běžné populace. Mapování úrovní osobnostního fungování probíhalo za pomoci polostrukturovaného rozhovoru o funkčních schopnostech osobnosti STiP-5.1 dle alternativního modelu DSM-5 pro poruchy osobnosti. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda mezi neurotickými pacienty (N = 30) a běžnou populací (N = 30) existuje rozdíl v osobnostním fungování. Byly pozorovány rozdíly v dimenzích a aspektech polostrukturovaného rozhovoru STiP-5.1. V literárně přehledové části práce bylo představeno chápání úzkosti a neuroticismu z různých hledisek a směrů. Prostor byl věnován původu a vzniku úzkosti a jejím projevům. Dále se teoretická část práce zaměřovala na pojetí neurotických poruch klasifikačními manuály. Bylo představeno osobnostní fungování dle DSM-5, jednotlivé aspekty a teoretické zázemí. Pozornost byla věnována vymezení funkčních i dysfunkčních schopností osobnosti v souvislosti s osobnostní patologií. Následně byla obě pojednávaná témata propojena v kapitole, jež se věnovala jejich vzájemnému působení. V empirické části práce byl podrobně představen polostrukturovaný rozhovor STiP-5.1 a jeho užití ve výzkumu práce. Byla provedena kvantitativní analýza, jejímž cílem bylo zjistit, zda se pozorované skupiny...
Nuda a motivace k učení
Koderová, Hedvika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma nudy a motivace k učení. Jejím cílem je zmapování žákovské motivace k učení v souvislosti s nudou a flow zažívané ve škole. V teoretické části jsou přiblíženy základní oblasti poskytující teoretická východiska práce. Jejím obsahem je zejména nuda, motivace k učení a flow. V empirické části je vyhodnocen kvantitativní výzkum provedený mezi žáky gymnázia všeobecného zaměření. Využita jsou dotazníková šetření zaměřená na rysovou a situační nudu (BPS a MSBS), motivaci k učení a flow. Součástí výzkumu je rovněž malá kvantitativní sonda zjišťující deskripci nudných situací v hodinách matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA nuda, motivace k učení, flow motivace, strach

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.