Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Metodika pro identifikaci zdrojů vibrací a hluku turbodmychadel
Valenta, Otakar ; Kocman, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Poruchy strojů a strojních součástí zpravidla doprovází zvýšené vibrace a hluk. Analýzou těchto vibrací a hluků lze posoudit jejich celkový stav, diagnostikovat problémy a odhalit případné anomálie a poruchy. Pro úspěšnou a praktickou analýzu zvuků a vibrací turbodmychadla je nutné rozlišit zvuky a vibrace turbodmychadla od hluku okolí a v reálném čase získat jejich charakteristiky. V práci je proveden detailní rozbor hluků a vibrací turbodmychadla, jsou popsány příčiny a důvody vzniku jednotlivých vibrací a hluků, jejich závislosti na charakteristických vlastnostech turbodmychadla a zařazení do frekvenčního pásma. V prostředí Matlab Simulink je vytvořen software pro mobilní telefony, který umožňuje analýzu zvuků z turbodmychadla v reálném čase a zobrazení v grafickém prostředí pravděpodobné příčiny hluku a poruchy turbodmychadla. Software byl testován pomocí zvukových záznamů zvuků turbodmychadel Garrett GTD2056 a PBST TCR16. Software je vytvořen ve studentské verzi programu Matlab a může sloužit jako základ pro tvorbu komerčních softwarových aplikací.
Vývoj převodových ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na aktuální trendy v oblasti převodových ústrojí osobních automobilů. Cílem bylo zpracovat přehled jednotlivých koncepcí s ohledem na aktuální trendy. U každé koncepce je popsána její konstrukce a princip. Výpočtová část je zaměřená na výpočet základních parametrů dvoutoké převodovky.
Koncepční návrh dvoutokého převodového ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných konstrukčních uzlů této převodovky. Úvodní část je věnována jejich teoretickému popisu a následnému rozboru používaných dvoutokých převodovek. Dále je práce zaměřena na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla. Na základě těchto vstupů je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na ekonomičnost provozu vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo její koncepční uspořádání. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty vybraných funkčních částí převodového ústrojí. Závěr práce je věnován kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků. Celá práce popisuje jednotlivé kroky základního koncepčního návrhu dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Metodika pro stanovení dynamických charakteristik pneumatického aktuátoru turbodmychadla
Hálek, Dominik ; Kocman, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky pro stanovení dynamických charakteristik pneumatického aktuátoru turbodmychadla. Pneumatický aktuátor se využívá jako regulační mechanismus ve spalovacích motorech s přeplňováním, který má vliv na výkon, účinnost a spotřebu motoru. Hlavním cílem práce je vytvořit systematický ucelený postup pro sběr a analýzu naměřených dat dynamického chování tohoto aktuátoru. V první části práce je navržena a implementována experimentální metoda pro měření dat potřebných k analýze dynamiky aktuátoru při různých variantách nastavení tlaku, posuvu a frekvence. Je sestaven měřící řetězec s vhodnými snímači a je vytvořeno softwarové prostředí pro sběr a ukládání dat. V druhé části práce jsou vyhodnocována experimentálně naměřená data pomocí matematického modelu v programovém prostředí Matlab, který z naměřených dat extrahuje hodnoty tuhosti a tlumení a určí se jejich závislost na frekvenci, tlaku a posuvu.
Aerodynamics of an electric vehicle and a vehicle with combustion engine
Mikula, Marek ; Kocman, František (oponent) ; Vondruš, Jan (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on describing the differences in aerodynamics between electric and internal combustion engine cars. For the same vehicle model lines and different powertrains, a survey of today's market has been conducted and the thesis has been complemented with the current topic of the implementation of active aerodynamic features and systems for vehicles in different price ranges with different aerodynamic requirements.
Koncepční návrh dvoutokého převodového ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných konstrukčních uzlů této převodovky. Úvodní část je věnována jejich teoretickému popisu a následnému rozboru používaných dvoutokých převodovek. Dále je práce zaměřena na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla. Na základě těchto vstupů je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na ekonomičnost provozu vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo její koncepční uspořádání. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty vybraných funkčních částí převodového ústrojí. Závěr práce je věnován kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků. Celá práce popisuje jednotlivé kroky základního koncepčního návrhu dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Vývoj převodových ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na aktuální trendy v oblasti převodových ústrojí osobních automobilů. Cílem bylo zpracovat přehled jednotlivých koncepcí s ohledem na aktuální trendy. U každé koncepce je popsána její konstrukce a princip. Výpočtová část je zaměřená na výpočet základních parametrů dvoutoké převodovky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.