Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzorce užívání zahřívaných tabákových výrobků u žen: kvalitativní výzkum
Prokešová, Miroslava ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Kočvarová, Linda (oponent)
Východiska: Poměrně novým trendem, který v posledních letech získává na popularitě, je zahřívaný tabák, který se na českém trhu objevuje od roku 2017. Přestože počet uživatelů zahřívaných tabákových výrobků v ČR stoupá, je tento fenomén stále poměrně málo zmapován. Je také velmi málo informací o genderových specifikách užívání zahřívaného tabáku. Proto se tato studie zaměřuje na mapování a popis vzorců užívání zahřívaných tabákových výrobků u žen, které přešly z užívání klasických cigaret na zahřívaný tabák. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat vzorce užívání zahřívaných tabákových výrobků u vybraných žen v dospělé populaci uživatelů tabáku v ČR. Dílčími cíli bylo popsat charakter užívání zahřívaných tabákových výrobků. Zjistit, co motivovalo uživatelky k přechodu na zahřívané tabákové výrobky. A jaké jsou typické situace, kdy ženy zařízení používají. Výzkumný soubor: Výzkumný vzorek byl vybrán metodou prostého záměrného (účelového) výběru, zkombinován s metodou sněhové koule. Výsledný výběrový soubor tvořilo 7 respondentek. Věkový průměr činil 25,7 let (nejmladší 21 let a nejstarší 34 let). Metody: Výzkum byl proveden kvalitativní metodou. Data byla sbírána metodou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory s respondentkami byly fixovány audiozáznamem. K zachycení sociodemografických údajů a...
Motivace k odvykání kouření u manuálních pracovníků: výzkum v průmyslové výrobě
Riegrová, Kateřina ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Kočvarová, Linda (oponent)
Východiska: Odvykání kouření je stále diskutovatelným tématem v adiktologických službách i v jiných kruzích odborné veřejnosti. Užívání tabákových výrobků se zkoumá jak u klientů adiktologických služeb, tak v obecné populaci. Mnohé studie, které se zabývají užíváním tabákových výrobků jsou zaměřeny na specifické skupiny v obecné populaci (např. těhotné ženy, Romy a osoby ve vězení). Pokud bychom se ale chtěli zaměřit na část populace v ČR, pro kterou je specifické, že pracuje v dělnických profesích, našly bychom velmi omezené množství zdrojů. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat motivaci k odvykání kouření u manuálních pracovníků, kteří pracují v průmyslové výrobě. Tento cíl byl mapován prostřednictvím otázek, které se zaměřovaly na motivační faktory, míru motivace k odvykání kouření, pokusy o odvykání kouření a důvody relapsu. Sekundárním cílem bylo ověřit zájem pracovníků ve výrobě o program podpory odvykání kouření ze strany zaměstnavatele. Hlavním záměrem bylo zjistit, zda by se zaměstnanci do programu zapojili v případě, že by jim byl nabídnut. S tímto sekundárním cílem souviselo i mapování využití odborných služeb zaměstnanci v případě, že by o nich byli informování. Metody: Výzkum byl kvantitativní a probíhal formou dotazníkového šetření. Ke sběru dat byl použit dotazník, který sestavil...
Analýza mediálního obrazu metanolové otvravy v českých sdělovacích prostředcích
Kočvarová, Linda ; Barták, Miroslav (vedoucí práce) ; Rogalewicz, Vladimír (oponent)
Východiska: Jako metanolová otrava se označuje sled událostí započatých na podzim roku 2012, kdy na celém území ČR došlo k masové sérii otrav metanolem. Případy otrav se od samého počátku těšily velkému zájmu médií. Způsob, jakým masmédia informovala o průběhu otravy (zdraví ohrožující události) a plnila tak svou veřejnou úlohu patří mezi důležité téma v rámci adiktologické debaty. Cíle: Primárním cílem práce byla kvantitativní a následná kvalitativní analýza vybraného časového úseku metanolové otravy (od 3. září 2012 až do 5. dubna 2018 z hlediska jejího podání, interpretace a prezentace v celostátních tištěných českých sdělovacích prostředcích. Vzorek a metody: Analyzován byl homogenní vzorek 366 článků pomocí 33 výzkumných kódů. Zdrojem zpráv pro kódování byla mediální databáze společnosti Newton media monitoring. Sebraná data byla utříděna do kontingenčních a asociačních tabulek a podrobena statistické analýze. Pomocí standardních nástrojů (Pearsonův test významnosti χ2) se potvrzovaly nebo zamítaly predikované hypotézy o souvislosti (závislosti) získaných znaků. Paretova analýza identifikovala média s největším vlivem. Výsledky: Prací bylo dosaženo odpovědí na řadu specifických otázek: Jakým stylem (68,5 % publicistický, 33,6 zpravodajský), formami (38,5 % informační forma sdělení; 36,8 %...
Evaluace internetových stránek krajských protidrogových koordinátorů: vytvoření a pilotní ověření nástroje zaměřeného na oblast adiktologie
Kočvarová, Linda ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Petruželka, Benjamin (oponent)
Východiska (dosavadní stav, uvedení do problému): Webové stránky jsou dnes jedním z hlavních komunikačních prostředků pro předávání a sdílení informací a to nejen v adiktologii. Cíle: Úkolem práce je podat charakteristiky vybraných webových stránek z oblasti komunikace protidrogové politiky, resp. konkrétně webových stránek krajských protidrogových koordinátorů, zhodnocení a porovnání jejich kvality. Organizacím pověřeným koordinací v oblasti protidrogové problematiky je tak poskytnuta možnost zhodnocení a porovnání kvality jejich webových stránek a nabídnut prostor pro zlepšení. Metody: Po literární rešerši byl vytvořen soubor kritérií (včetně stanovení vzorových hodnot a bodových škál) pro hodnocení kvality webových stránek. Kritéria byla roztříděna do 7 oblastí (obsah, bezpečnost, přívětivost, webdesign, komunikace, funkcionality, oblíbenost) a vytvořeny evaluační formuláře pro každou z oblastí. Po ukončení sběru dat (evaluace zvolených webových stránek) byly výsledky vyhodnoceny a diskutovány. Pro určení pořadí stánek a výběr nejlepší stránky byla použita metoda vícekriteriálního hodnocení variant. Sestaveny a vyplněny proto byly kriteriální (pro komparaci) i preferenční (ke stanovení vah kritérií) matice pro každou oblast hodnocení. Ke stanovení vah kritérií hodnocení byla zvolena metoda...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.