Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identifikace a rozvoj nadání u dětí předškolního a školního věku
Klugová, Iva ; Franiok, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
disertační práce NÁZEV: Identifikace a rozvoj nadání u dětí předškolního a školního věku AUTOR: Iva Klugová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Petr Franiok, CSc. ABSTRAKT: V našem výzkumu jsme se pokusili stanovit jistá kritéria, která zkvalitňují primární identifikační proces v mateřské i základní škole. Jedná se o velmi rozsáhlé působení, které vyžaduje spolupráci všech školních subjektů, rodičů, klinických psychologů apod. Z tohoto důvodu i k řešení výzkumné části sloužilo několik úhlů pohledů. Jedním z nich bylo dotazníkové šetření určené pedagogům a rodičům v mateřské a základní škole v Moravskoslezském kraji. Toto dotazníkové šetření vykázalo velkou vypovídací hodnotu a je možné ho po pilotním ověření považovat za vhodný identifikační nástroj, který by na školách mohli používat speciální pedagogové pro identifikaci nadání žáků přímo na školách. V oblasti přímých identifikačních nástrojů ve sféře logicko-analytických schopností jsme se zaměřili na využití metody testování Ravenovými maticemi. Vzhledem k tomu, že skupina mimořádně nadaných žáků je v České republice legislativně podpořena až od roku 2005, s nástupem účinnosti školského zákona č. 561/2005 Sb., nejsou pro speciální pedagogy vyvinuty žádné speciální testy k diagnostice nadání. Tyto snahy se sporadicky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.