Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Kalačová, Karolína ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativními přístupy ke vzdělávání na středních školách v České republice. Východisky práce jsou především historické souvislosti alternativního vzdělávání a charakteristika prostředí českých středních škol a jejich studentů se zaměřením na školy soukromé. Hlavními oblastmi zájmu teoretické části práce jsou konkrétní didaktické principy, vybrané formy a metody výuky, formativní způsob hodnocení a specifické postavení učitele, jež byly na základě výzkumu stanoveny v kontextu inovativních přístupů ke vzdělávání jako klíčové. Práce dále poskytuje stručný přehled pražských středních škol, které jsou považovány za inovativní. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány dvě střední školy tohoto typu, jejichž příběhy jsou metodou vícečetné případové studie komplexně zpracovány. Klíčová slova: Alternativní přístupy ke vzdělávání, alternativní školy, střední školy, inovace ve vzdělávání, případová studie
Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Kalačová, Karolína ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativními přístupy ke vzdělávání na středních školách v České republice. Východisky práce jsou především historické souvislosti alternativního vzdělávání a charakteristika prostředí českých středních škol a jejich studentů se zaměřením na školy soukromé. Hlavními oblastmi zájmu teoretické části práce jsou konkrétní didaktické principy, vybrané formy a metody výuky, formativní způsob hodnocení a specifické postavení učitele, jež byly na základě výzkumu stanoveny v kontextu inovativních přístupů ke vzdělávání jako klíčové. Práce dále poskytuje stručný přehled pražských středních škol, které jsou považovány za inovativní. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány dvě střední školy tohoto typu, jejichž příběhy jsou metodou vícečetné případové studie komplexně zpracovány. Klíčová slova: Alternativní přístupy ke vzdělávání, alternativní školy, střední školy, inovace ve vzdělávání, případová studie
Pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol jako předpoklad jejich profesního rozvoje
Kalačová, Karolína ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pracovní spokojeností učitelů jako předpokladem jejich profesního rozvoje. Pozornost je věnována problematice pracovní spokojenosti, jejímu vymezení a nejznámějším teoriím pracovní spokojenosti. Dále se práce zabývá charakteristikami a problémy učitelské profese v České republice, faktory pracovní spokojenosti učitelů, souvisejícími provedenými výzkumy a profesním rozvojem učitelů. Součástí práce je kvantitativní dotazníkové šetření, které se zaměřuje na učitele druhého stupně základních škol v Praze a zjišťuje míru jejich pracovní spokojenosti, podobu jejich profesního rozvoje a vztah mezi pracovní spokojeností a profesním rozvojem dotazovaných učitelů. Klíčová slova: pracovní spokojenost, pracovní spokojenost učitelů, profese učitele, profesní rozvoj učitelů, další vzdělávání učitelů

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.