Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Třídní schůzky na základní škole - mají třídní schůzky smysl?
Křoustková, Marie ; Smetáčková, Irena (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o třídních schůzkách na základní škole. Třídní schůzky se konají na všech základních školách, jedná se o tradiční způsob komunikace rodiny a školy, který je používán již několik desetiletí, stále ve stejné formě. S rodiči škola komunikuje stále stejným způsobem. Možná proto se v literatuře tímto tématem příliš autorů nezabývá. Přesto v tradiční komunikaci rodičů se školou dochází v posledních letech k velkým změnám. Práce se snaží odhalit posun v komunikaci školy a rodiny v současnosti a popsat aspekty, které tuto interakci ovlivňují, přičemž vychází z dat získaných z rozhovorů s učiteli a rodiči, z pozorování třídních schůzek a rozboru reálné konfliktní situace v komunikaci rodiny a školy. Práce chce ukázat, že rodičovské schůzky, tak jak fungují již dlouhou dobu, v podstatě přestávají plnit svou funkci (možnost setkávání se rodiny se školou, získávání informací o vzdělávání a prospěchu dítěte). Díky zákonu o ochraně osobních údajů není možné sdělit rodiči na třídní schůzce informace o jeho dítěti před ostatními rodiči. Tématem třídních schůzek se tak stávají především organizační záležitosti, které nenaplňují potřebu rodičů informovat se na své dítě, což si uvědomují zároveň i učitelé. Vzniká tak tlak rodičů na navýšení možnosti komunikovat se školou jiným způsobem, a to formou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.