Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modernizace učiva elektrotechniky a elektroniky v technické výchově na ZŠ
Materna, Milan ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Rothanzl, Bohuslav (oponent)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvíjení nonverbální tvořivosti v oblasti základů technického zobrazování
Veselý, Bedřich ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Švejda, Gabriel (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozvíjení nonverbální tvořivosti žáků v segmentech učiva ze základů technického zobrazování. V úvodní, teoretické části práce je vymezen pojem tvořivost a faktory, které ovlivňují její rozvoj. Druhá část je empiricko výzkumná a zabývá se stavem a možnostmi rozvíjení všeobecné, nespecifické a technické tvořivosti žáků na základní a zejména na škole střední. V rámci práce byl navržen výukový systém rozvíjející nonverbální tvořivost, zaměřený zejména na oblast prostorové představivosti. Účinnost navrženého systému byla ověřena experimentálním výzkumem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Modernizace učiva elektrotechniky a elektroniky v technické výchově na ZŠ
Materna, Milan ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Rothanzl, Bohuslav (oponent)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK
Poulová, Petra ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Švejda, Gabriel (oponent) ; Cyrus, Pavel (oponent)
Ve své práci Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK jsem chtěla ukázat možnosti využití eLearningu ve vysokoškolské výuce . Vlastní výzkumná část práce byla zaměřena na konkrétní využívání eLearningu ve vysokoškolské výuce na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové a na ověření hypotéz týkajících se efektivity eLearningových přístupů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projektové a problémové úlohy a jejich využití v technické výchově na ZŠ
Novotný, Jan ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Novák, Daniel (oponent) ; Kropáč, Jiří (oponent)
Problémové a projektové metody jsou velmi významným znakem moderního vyučování, ale nejsou nové, ani neznámé. Za přednosti těchto metod lze považovat velkou motivační sílu, zaměstnávání a formování celé osobnosti žáka, vzájemnou spolupráci, komunikaci, možnost diskutovat, vyhledávání a zpracovávání informací, rozvoj fantazie a tvořivosti, diferenciace žáků podle sklonů a zájmů. Projekty vedou též k vnitřní kázni, toleranci, odpovědnosti a etice vedoucího a vedeného. Předností těchto metod je opravdu nespočet, proto je třeba neustále zkoumat jejich možnosti a využitelnost při výchově a vzdělávání v různých výukových předmětech. Cílem předložené práce bylo prokázat, že projektové a problémové metody v oblasti technické výchovy jsou nástrojem k zvyšování efektivity vyučovacího procesu a vedou k rozvoji technicky orientované tvořivosti žáků. Práce měla zároveň i prokázat, že uplatnění těchto metod zvyšuje zájem o techniku. Pomocí experimentu prováděného na dvou různých základních školách byly ověřovány předem stanovené hypotézy, které měly prokázat, že využití projektových a problémových metod výuky při komplexním pojetí práce s materiály na ZŠ působí na zvýšení úrovně osvojení technicky orientovaného učiva, využití projektových a problémových metod výuky při komplexním pojetí práce s materiály na ZŠ...

Viz též: podobná jména autorů
2 Křenek, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.