Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reprodukce genderových rolí v prostředí mateřské školy a rodiny
Mastíková Švantnerová, Anna ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Jarkovská, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá genderově diferencovaným přístupem, kterému jsou děti od narození vystaveny. Cílem etnografického výzkumu, který byl proveden v prostředí mateřské školy, bylo zjistit, jakým způsobem socializuje děti předškolního věku mateřská škola - učitelky, ale také rodiče dětí. Dalším cílem bylo zjistit, zda dochází v mateřské škole k reprodukci genderových stereotypů. Za tímto účelem jsem provedla zúčastněné pozorování ve třídě mateřské školy, které jsem následně doplnila rozhovory s rodiči dětí, ale také s učitelkami dané mateřské školy. Součástí výzkumu byl také experiment. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsou představeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce. Empirická část práce se věnuje metodologickým postupům, dále se skládá z analýzy rozhovorů s rodiči, učitelkami, ale také analýzy zúčastněného pozorování v mateřské škole a experimentu provedeného s dětmi předškolního věku.
Reprodukce genderových rolí v prostředí mateřské školy a rodiny
Mastíková Švantnerová, Anna ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Jarkovská, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá genderově diferencovaným přístupem, kterému jsou děti od narození vystaveny. Cílem etnografického výzkumu, který byl proveden v prostředí mateřské školy, bylo zjistit, jakým způsobem socializuje děti předškolního věku mateřská škola - učitelky, ale také rodiče dětí. Dalším cílem bylo zjistit, zda dochází v mateřské škole k reprodukci genderových stereotypů. Za tímto účelem jsem provedla zúčastněné pozorování ve třídě mateřské školy, které jsem následně doplnila rozhovory s rodiči dětí, ale také s učitelkami dané mateřské školy. Součástí výzkumu byl také experiment. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsou představeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce. Empirická část práce se věnuje metodologickým postupům, dále se skládá z analýzy rozhovorů s rodiči, učitelkami, ale také analýzy zúčastněného pozorování v mateřské škole a experimentu provedeného s dětmi předškolního věku.
Představa učitele a učitelky z pohledu žáků a žaček 2. stupně základní školy
Procházková, Martina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Jarkovská, Lucie (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat žákovskými představami vyučujících z genderového hlediska. Srovnávat bude představu typického učitele a učitelky, dále představu ideálního učitele a učitelky a charakteristiku konkrétního učitele a učitelky. Hlavní výzkumnou otázkou bude, nakolik jsou žákovské představy a konkrétní zkušenosti ovlivněné genderovými stereotypy. Několik výzkumů dokázalo, že pedagogická osobnost vyučujících, resp. její vnímání ze strany studujících má zásadní vliv na efektivitu výuky a postoje studujících ke škole. Realizovaný výzkum využívá kvantitativní metodologie. Konkrétně je využito dotazníkového šetření. Studující čtyř ročníků 2. stupně ZŠ vyplňovali tři dotazníky. První se zaměřoval na představu typické/ho učitele/ky, druhý na představu ideální/ho učitele/ky a třetí na popis konkrétní/ho učitele/ky. V rámci analýzy bude představeno srovnání představ učitele a učitelky, ve všech uvedených rovinách, ale také srovnání napříč uvedenými rovinami. Výzkum navazuje na studii představ typické/ho učitele/ky realizovanou před patnácti lety (Moravcová- Smetáčková, 2003), s níž bude srovnávat výsledky. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, pedagogická osobnost, typický/á učitel/ka, ideální učitel/ka, představy studujících, hodnocení

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.