Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
(Ne) Důležitost vzdělání pro děti z romských rodin
Jará, Marie ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce sleduje problematiku vzdělávání dětí z romských rodin. Prostřednictvím krátkého pohledu do historie romské národnostní menšiny mapuje vztah těchto dětí ke škole, spolužákům a jako nejdůležitější vztah ke vzdělání. Práce zmiňuje úskalí, na které naráží proces vzdělávání - diskriminace, segregace, romský jazyk a tradiční romská výchova. Také nabízí možnosti řešení, jakými je asistent pedagoga, přípravné ročníky či multukulturní výchova, Na závěr práce jsou zmíněny i nestátní neziskové organizace pracující s touto skupinou dětí.
Vlastimila Hradecká a cesta k Naději
Jará, Marie ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Vlastimila Hradecká a cesta k Naději AUTOR: Bc. et Bc. Marie Jará KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce s názvem Vlastimila Hradecká a cesta k Naději si klade za cíl zmapovat život zakladatelky občanského sdružení NADĚJE Vlastimily Hradecké a okolností, které přispěly ke vzniku této organizace. Dále se zabývá jejím dobrovolnickým působením v uprchlických táborech a činností při zakládání jednotlivých středisek pomoci NADĚJE. Ukazuje také současný stav spolku a programy, které svým klientů poskytuje s pohledem do jejího dalšího vývoje. Ke zpracování byla využita metoda kvalitativního výzkumu formou orální historie realizované na základě rozhovorů s rodinnými příslušníky a bývalými spolupracovníky Vlastimily Hradecké. Práce obsahuje fotografie. KLÍČOVÁ SLOVA: Vlastimila Hradecká, NADĚJE, uprchlictví, sociální práce, bezdomovectví, chudoba
(Ne) Důležitost vzdělání pro děti z romských rodin
Jará, Marie ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce sleduje problematiku vzdělávání dětí z romských rodin. Prostřednictvím krátkého pohledu do historie romské národnostní menšiny mapuje vztah těchto dětí ke škole, spolužákům a jako nejdůležitější vztah ke vzdělání. Práce zmiňuje úskalí, na které naráží proces vzdělávání - diskriminace, segregace, romský jazyk a tradiční romská výchova. Také nabízí možnosti řešení, jakými je asistent pedagoga, přípravné ročníky či multukulturní výchova, Na závěr práce jsou zmíněny i nestátní neziskové organizace pracující s touto skupinou dětí.

Viz též: podobná jména autorů
1 Jará, Monika
4 Jára, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.