Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budování prostředí pro inovativní start-upy v České republice
Štochlová, Karolina ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Ptacek, Ondrej (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikovat výzvy a faktory determinující úspěch systému podpory inovativních start-upů v České republice, a zároveň formulovat doporučení pro implementaci aktuálně iniciovaného Seed fond projektu. Práce se zabývá specifiky start-up firem a bariérami pro jejich rozvoj, a vkládá je do kontextu současného stavu podnikatelského prostředí a inovační výkonnosti České republiky. Na základě dostupných dat, názorů expertů i potenciálních investorů jsou analyzovány potřeby a motivace poptávkové i nabídkové strany trhu rizikového kapitálu, a to za účelem poskytnout cenné postřehy, které mohou systému podpory pomoci ve zlepšování přístupu podnikatelů k externím zdrojům financování a celkově povzbudit vznik inovativních firem v České republice. Návrhy a doporučení pro Seed fond se týkají především zachování transparentnosti, důsledného výběru subjektů hodnotících životaschopnost podnikatelských projektů, a také výběru subjektů poskytujících služby podnikatelům v přípravné fázi projektů. Zásadním faktorem pro úspěch Seed fond projektu a jeho atraktivitu pro podnikatele i investrory bude jistě také vhodné nastavení konkrétních podmínek fondu.
Strategické výzvy multi-stranných internetových start-upů
Mucha, Tomáš ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Svec, Vaclav (oponent)
Teorie této práce se zaměřuje na jedinečnosti multi-stranných platforem se speciálním přihlédnutím na fázi start-upu. Cílem je zachytit specifické teoretické poznatky a spojit je do smysluplného celku, který radí star-upům vyvíjeným formou multi-stranných platforem. Tato práce by měla poskytnou návod, který poslouží začínajícím podnikatelům v tomto oboru. Specificky práce vysvětluje strategické body, které se skrávají zejména v procesu tvorby cen a využití síťových efektů. Dále se práce zaměřuje na ujasnění, které fakty jsou pro začínající podnikatele nevýznamné. Všechny zjištěné poznatky jsou následně otestovány na praktickém příkladu, kde je vlastní start-up modelován, za použití teoretického modelu. Tato aplikace dále uvádí, které jsou silné a slabé stránky tohoto modelu. Z těchto poznatků je následně autorem derivován nový zlepšený model. Hlavní návrhy ukazují, kam dále směřovat výzkum a kde je teorie dostatečná.
INTERNATIONALIZATION OF INNOVATION IN SMEs AS A STRATEGIC CHOICE: THE CZECH CASE
Awakowicz, Bartosch ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Ulsamer, Frank (oponent)
S rostoucí konkurencí, a to jak na domácích, tak zahraničních trzích, čelí malé a střední podniky velmi specifickým problémům k zachování své činnosti. Strategií k získání konkurenční výhody může být internacionalizace inovačních aktivit. Tato práce pojednává o internacionalizaci inovací v souvislosti s malými a středními podniky. V první fázi se toto provádí spojením analýzy podniku, jeho internacionalizace a R&D, na které navazuje budování teoretického rámce. V druhé části je předmětem zkoumání inovační činnost české pobočky švýcarské firmy na základě případové studie z hlediska navrhovaného teoretického rámce. Vzhledem k faktu, že veškeré výzkumné aktivity bývají pohlceny velkými podniky, je tato práce důležitým přínosem právě proto, že svou analýzu a výzkum zaměřuje na malé a střední podniky.
Rise of the Auto Industry in China and it’s Impact on the Auto Industry in Europe
Palička, Marek ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Juppa, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá strategií internacionalizace čínských výrobců automobilů na evropský trh v období 2012-2025. V první části je představen internacionalizační rámec na teoretické úrovni ve vztahu k automobilovému průmyslu. V druhé části jsou pak zjištěny a zanalyzovány hlavní charakteristiky čínských a evropských automobilových trhů. Závěry z této části pak slouží jako základ pro následnou analýzu schopností čínských automobilek uplatit se na vysoce konkurenčním evropském trhu. V poslední části jsou pak zjištené výsledky aplikovány na identifikaci nejpravděpodobnějších variant vstupu čínských automobilek na tento trh a také na zjištění možných důsledků jak pro současné hráče na evropském trhu, tak i strukturu trhu samotného.
Create and Sustain Competitive Advantage in Online/IT industry
Jukelsonová, Sofie ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Butor, Pauline (oponent)
The purpose of this work is to define a theorical framework to explain sustainability of competitive advantage in what we will name network industries: social networks, internet based services, mobile devices and online softwares. This framework will consist in integration of the well known Porter approach combined with a more recent Resource Based View of the firm. Using four real cases, with a focus on Google, we will demonstrate that sustaining competitive advantage in those industries requires a combination of external opportunities and a strong defensible resource position. One without the other cannot lead to long term success. In order to make our conclusions actionable, we will lay down a checklist of strategic diagnosis that any decision maker in that industry should have in mind at all time, in order to defend his / her market share.
Inovace ve službách: Využití designu služeb v praxi
Kánská, Kateřina ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Siser, Roman (oponent)
Teoretická část práce je věnována seznámení se s problematikou designu služeb. Jsou zde přiblížena specifika služeb a také trendy, které lze očekávat ve službách v budoucnu. Dále je zde blíže představen obor designu služeb. Jeho cílem je nalezení všech "kontaktních míst", kde se zákazníci se službou setkávají, objevení cest, kterými zákazníci službou prostupují, a na základě těchto vstupů inovování služeb pro co nejvyšší zákaznickou spokojenost a zároveň přínos pro poskytovatele. Úvodní část práce také představuje argumenty, proč se designu služeb věnovat, a zároveň přináší nejvýznamnější metody, jakými lze služby vylepšovat, jako jsou "cesta zákazníka službou", "persóny", vlastní vyzkoušení služeb, "etnografický výzkum" a "webdesign". Ty jsou dále využity v praktické části práce. Praktické využití designu služeb je realizováno pro projekt ""Brýle domů"". Jeho podstatou je prodej brýlí na předpis přes e-shop bryle-domu.cz a zároveň prostřednictvím patentovaného konceptu "Optiscont" -- samoobslužné oční optiky. Za účelem designu služeb projektu "Brýle domů"je pomocí představených metod proveden výzkum, který má dvě fáze. První fáze se věnuje testování prototypu služby, druhá fáze komplexnímu hodnocení služeb inovovaných mj. na základě výstupů první fáze výzkumu. Závěrečná část práce se věnuje interpretaci výsledků. Na základě výsledků výzkumu a testování je sestavena "cesta zákazníka službou" včetně vyprofilovaných "persón" -- archetypů zákazníků služby. Prostřednictvím "rezervoáru dobré vůle" jsou souhrnně prezentovány silné a slabé stránky služby. Závěrem jsou formulována doporučení pro inovace služeb. Hlavním doporučením je zjednodušit webové stránky, vysvětlit zákazníkům fungování konceptu Optiscont v místě prodeje a zaměřit se na propojení všech kontaktních míst služby.
Restrukturalizace v malých a středních firmách - případová studie z regionu střední a východní Evropy
Kurnas, Martin ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Raiman, Alexander (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá popisem postupu podnikové restrukturalizace v malých a středních firmách. Cílem práce je připravit návod ozdravných kroků pro menší firmy v podnikové krizi a aplikovat tento návod na zhodnocení reálné případové studie. První část práce se zabývá přehledem literatury na téma podnikové restrukturalizace a popisuje specifika restrukturalizací v regionu střední a východní Evropy se zaměřením na Českou republiku. V druhé části je na základě teoretických poznatků vytvořen model, který zachytává podrobný postup doporučených kroků v rámci restrukturalizace. V další části je popsána případová studie malé české firmy, která prošla restrukturalizací. Na závěr jsou kroky krizového managementu ve firmě zhodnoceny z pohledu prezentovaného modelu.
Podpora pro start-up firmy v České republice - vývoj programu podpory a koučování
Krupa, Stanislav ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Petrusek, Tomas (oponent)
Obsahem diplomové práce je představení agentury Inovum, o.p.s., která nabízí kvalitní a profesionální koučování začínajícím podnikatelům s inovativním nápadem a nepřímo tak podporuje konkurenceschopnost české ekonomiky. Součásti práce je i analýza inovačního prostředí v České republice, marketingová analýza a plán agentury Inovum. Cílem práce je návrh ucelené koncepce marketingového plánu pro agenturu Inovum, který je v linii s reálnou situací na trhu.
Metody rozpoznávání a ohodnocení komerčního potenciálu výsledků VaV z univerzit - Aktuální výzvy v oboru Life sciences v ČR
Zahrádka, Jaromír ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Dvorak, Ivan (oponent)
Transfer technologií a komercializace výsledků výzkumu a vývoje z univerzit je důležitým nástrojem rozvinutých západních státu, který má za cíl zvyšovat konkurenceschopnost domácích znalostních ekonomik trpících přesunem velké části výroby do zemí rozvojových. Oproti zahraničním pracovištím je na univerzitách a výzkumných institucích v ČR transfer technologií velmi mladou disciplínou, která je v posledních letech usilovně rozvíjena, ale stále trpí mnoha neduhy. Tato práce se zaměřuje na úvodní fázi procesu komercionalizace, tedy na rozpoznání a ohodnocení komerčního potenciálu nově vzniklých výsledků výzkumu a vývoje na českých univerzitách v oborech spadajících do oblasti Life sciences. První část práce tvoří rešerše dostupné mezinárodní literatury. V druhé části jsou data a výsledky získané v rámci průzkumu, jež byl proveden formou interview na dvou největších českých univerzitách a dalších pracovištích. Důležitá zjištění byla následně konzultována s dalšími odborníky. Ačkoli je proces rozpoznávání a ohodnocení komerčního potenciálu velmi důležitý pro zajištění efektivity procesů transferu technologií, není mu zatím na českých univerzitách věnována dostatečná pozornost. Univerzitní pracoviště často spoléhají na nalezení komerčního partnera, který technologii zhodnotí ze svého pohledu. Přetrvávající nestabilita ve financování univerzitních center transferu technologii a jejich zaměření na výuku a vzdělávání v oblasti ochrany duševního vlastnictví snižuje kapacity, které jsou věnovány samotným projektům komercializace. V rámci práce bylo identifikováno několik výzev, před kterými univerzitní centra transferu technologii stojí. Mimo jiné se jedná o zavedení efektivních systému rozpoznávání a ohodnocení komerčního potenciálu, vytvoření dostatečně velkých formálních i neformálních sítí kontaktů, získání zkušeností v oblasti zakládání spin-off firem a posun k tržní orientaci center. Klíčová slova:
Analýza faktorů ovlivňující strategie a očekávání českých začínajících firem
Šála, Miroslav ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Jaklová, Martina L. (oponent)
Cílem mé práce je analyzovat faktory, které ovlivňují strategie a růstová očekávání českých začínajících firem. Analýza je založena na datech získaných při sběru dat pro GEM konsorcium a unikátní studii českých podnikatelů provedených v roce 2011. Analýza je založena na různých statistických metodách, jejichž cílem je určit mikroekonomické faktory ovlivňující (1) výběr strategie a (2) růstová očekávání. Co se týče faktorů ovlivňující očekávaný růst podniku, výzkum je zakončen vytvořením regresních rovnic vysvětlujících očekávaný růst v tržbách a v počtu zaměstnanců. Faktory ovlivňující výběr strategie jsou: zkušenosti vlastníků-manažerů, prostředí podniku, self-efficacy, pohlaví a inovativnost. Faktory ovlivňující očekávaný růst tržeb jsou: inovativnost, self-efficacy, strategie, zkušenosti vlastníků-manažerů, sociální kapitál, záměr exportovat a podnikové plánování. Faktory ovlivňující očekávaný růst v počtu zaměstnanců jsou právní forma společnosti, záměr exportovat, self-efficacy, inovativnost, strategie a podnikové plánování. Následující faktory tvoří regresní rovnici vysvětlující očekávaný růst v tržbách: finanční plánování, záměr exportovat, vzdělání, použití ochrany duševního vlastnictví a věk podnikatele. Faktory vysvětlující očekávaný růst v počtu zaměstnanců jsou: (1) záměr exportovat, novost produktu a právní forma společnosti, (2) novost produktu, inklinace k Porterově strategii odlišení se a finanční plánování. Spolu s těmito faktory byla prokázána funkčnost Porterovy teorie strategií u českých podnikatelů a bylo zjištěno, že část českých podnikatelů je prokazatelně "stuck-in-the-middle". Těmito zjištěními poskytuje tato práce unikátní empirické ověření teorie růstu a strategie na souboru českých začínajících podnikatelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jaklová, Marie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.