Název:
INTERNATIONALIZATION OF INNOVATION IN SMEs AS A STRATEGIC CHOICE: THE CZECH CASE
Překlad názvu:
INTERNATIONALIZATION OF INNOVATION IN SMEs AS A STRATEGIC CHOICE: THE CZECH CASE
Autoři:
Awakowicz, Bartosch ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Ulsamer, Frank (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] With the growing competition both on domestic and on international markets, SMEs face very specific challenges to sustain in their activity. A strategy to gain a competitive edge can be to internationalize innovative activities. In this work the internationalization of innovation is reflected in the context of SMEs. This is done in the first step by making a connection between research on SMEs, on Internationalization and on R&D and subsequently building a theoretical framework. In the second step, the innovative activity of a Swiss firm's Czech subsidiary is investigated on a case-study basis from the perspective of the suggested theoretical framework. The main contribution of this work to research is that it puts in a research field, which is dominated by large enterprises, the focus on SMEs.S rostoucí konkurencí, a to jak na domácích, tak zahraničních trzích, čelí malé a střední podniky velmi specifickým problémům k zachování své činnosti. Strategií k získání konkurenční výhody může být internacionalizace inovačních aktivit. Tato práce pojednává o internacionalizaci inovací v souvislosti s malými a středními podniky. V první fázi se toto provádí spojením analýzy podniku, jeho internacionalizace a R&D, na které navazuje budování teoretického rámce. V druhé části je předmětem zkoumání inovační činnost české pobočky švýcarské firmy na základě případové studie z hlediska navrhovaného teoretického rámce. Vzhledem k faktu, že veškeré výzkumné aktivity bývají pohlceny velkými podniky, je tato práce důležitým přínosem právě proto, že svou analýzu a výzkum zaměřuje na malé a střední podniky.
Klíčová slova:
Inovace; Internacionalizace; Malé a Střední Podniky; MSP; Případová Studie; Výzkum a Vývoj; Česká Republika; Case Study; Czech Republic; Innovation; Internationalization; R&D; SME; Strategy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33843