Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza potřeb zrakově postižených dětí školního věku a jejich naplňování v rámci činnosti občanského sdružení pro podporu tyfloturistického oddílu. Se zaměřením na potřeby z oblasti trávení volného času
Češková, Anna ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Hynek, Ondřej (oponent)
Od září roku 2003 působím jako dobrovolný pracovník v Občanském sdružení pro podporu Tyfloturistického oddílu (dále jen Sdružení). Jedná se o sdružení, které organizuje volnočasové aktivity pro zrakově postižené děti (letní tábory, víkendové výlety, pravidelné oddílové schůzky a jiné činnosti). Již od začátku svého působení ve Sdružení jsem se zamýšlela nad tím, zda činnosti, které tato organizace zrakově postiženým dětem nabízí, odpovídají jejich potřebám. Zamýšlela jsem se také nad tím, jaké místo má Sdružení v systému péče o zrakově postižené děti. Tyto otázky se pro mě staly ještě aktuálnějšími ve chvíli, kdy jsem se jako člen Rady Sdružení v rámci psaní projektů a žádostí o granty ocitla před úkolem napsat, jaké konkrétní cíle Sdružení svými aktivitami sleduje. Zjistila jsem, že cíle definované ve Stanovách Sdružení jsou velice obecné a navíc není jasné, zda odpovídají tomu, jaké potřeby zrakově postižené děti v současnosti skutečně mají a zda se nepřekrývají s cíli, které si kladou jiné instituce (např. škola). Sdružení nemá k dispozici žádnou studii, která by se touto otázkou zabývala. V této práci se snažím zjistit, jaké potřeby1 (především v oblasti trávení volného času) zrakově postižené děti mají a jaké z těchto potřeb by svou činností mohlo Sdružení naplňovat. Zaměřuji se na zrakově postižené...
Sexuální výchova žáků se zrakovým postižením
Hynek, Ondřej ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě zkušeností z primární prevence, zkušeností z práce se zrakově postiženými a na základě odborné literatury a jiných pramenů připravit program výuky tématu sexuální výchovy ve škole pro žáky se zrakovým postižením. V první části diplomová práce srovnává dětský vývoj zájmu o sexualitu spolu se specifickým vývojem dětí se zrakovým postižením. Následně je popisován vliv zrakové vady na identitu zrakově postiženého. Dalším oddílem je pojetí předmětu sexuální výchovy z hlediska zrakově postižených v rámci koncepce sociálního učení a forma uspořádání témat vzhledem k rámcovému vzdělávacímu programu. V další části je na základě metodických zásad pro přípravu hodiny sexuální výchovy uveden rozbor proběhlé modelové hodiny sexuální výchovy v různých třídních kolektivech zrakově postižených a vyhodnocení subjektivního pohledu osob se zrakovým postižením na předmět sexuální výchovy jako takový. Teoreticko praktické poznatky jsou následně východisky pro přípravu námětových bloků programu sexuální výchovy, který nepočítá s naplňováním jedné vyučovací hodiny, ale naplněním několika tématických bloků během školní docházky. Přičemž klade též důraz na motivovanou osobnost pedagoga a jeho nepostradatelnou úlohu v kolektivu žáků se zrakovým postižením.
Analýza potřeb zrakově postižených dětí školního věku a jejich naplňování v rámci činnosti občanského sdružení pro podporu tyfloturistického oddílu. Se zaměřením na potřeby z oblasti trávení volného času
Češková, Anna ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Hynek, Ondřej (oponent)
Od září roku 2003 působím jako dobrovolný pracovník v Občanském sdružení pro podporu Tyfloturistického oddílu (dále jen Sdružení). Jedná se o sdružení, které organizuje volnočasové aktivity pro zrakově postižené děti (letní tábory, víkendové výlety, pravidelné oddílové schůzky a jiné činnosti). Již od začátku svého působení ve Sdružení jsem se zamýšlela nad tím, zda činnosti, které tato organizace zrakově postiženým dětem nabízí, odpovídají jejich potřebám. Zamýšlela jsem se také nad tím, jaké místo má Sdružení v systému péče o zrakově postižené děti. Tyto otázky se pro mě staly ještě aktuálnějšími ve chvíli, kdy jsem se jako člen Rady Sdružení v rámci psaní projektů a žádostí o granty ocitla před úkolem napsat, jaké konkrétní cíle Sdružení svými aktivitami sleduje. Zjistila jsem, že cíle definované ve Stanovách Sdružení jsou velice obecné a navíc není jasné, zda odpovídají tomu, jaké potřeby zrakově postižené děti v současnosti skutečně mají a zda se nepřekrývají s cíli, které si kladou jiné instituce (např. škola). Sdružení nemá k dispozici žádnou studii, která by se touto otázkou zabývala. V této práci se snažím zjistit, jaké potřeby1 (především v oblasti trávení volného času) zrakově postižené děti mají a jaké z těchto potřeb by svou činností mohlo Sdružení naplňovat. Zaměřuji se na zrakově postižené...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.