Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason
Husa, Jakub ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při implementaci. Dále je navržena tahová strategická hra Útěk z vězení, která proti sobě staví dva asymetrické týmy inteligentních agentů s rozdílnými cíli. Pro oba týmy jsou navrženy tři režimy inteligentního chování, lišící se svojí komplexností a mírou spolupráce agentů. Jeden z týmů může být ovládán hráčem, nebo oba ovládány počítačem. Hra je podrobena analýze na množině testovacích map. Práce srovnává jednotlivé režimy inteligence a hodnotí jejich schopnost uspět proti různým typům soupeřů a rychlost uvažování.
Evoluční návrh booleovských funkcí pro kryptografii
Dvořák, Jan ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Husa, Jakub (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat různé selekční metody použité v kartézském genetickém programování aplikovaném na problém různých druhů kryptograficky významných booleovských funkcí. Zaměřil jsem se na tyto typy selekce: evoluční strategie (1+lambda) a (1,lambda), turnajová selekce a selekce ruletou. Zvolený problém byl vyřešen implementací CGP se zmíněnými typy selekce a statistickým zpracováním dat získaných provedením experimentů. Vyhodnocením výsledků jsem zjistil, že nejlepších výsledků, v případě ohnutých funkcí, dosahuje evoluční strategie (1+lambda). V případě vyvážených funkcí s vysokou nelinearitou dosáhla nejlepších výsledků selekce ruletou.
Genetické vylepšení software pro kartézské genetické programování
Husa, Jakub ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Genetické programování je přírodou inspirovaná metoda programování umožňující automatizovaně vytvářet a adaptovat programy. Již téměř dvacet let je tato metoda schopna poskytovat výsledky porovnatelné s těmi vytvořenými člověkem, a to napříč mnoha obory. Tato práce čtenáře seznamuje s problematikou evolučních algoritmů, genetického programování a způsobů, jakými mohou být použity pro vylepšení stávajícího software. Dále je navržen program, který je touto metodou schopen vylepšit implementaci kartézského genetického programování (CGP). Program je poté otestován na implementaci CGP vytvořené pro potřeby tohoto projektu, a jeho funkčnost je dále ověřena i na převzatých již existujících implementacích CGP.
Evoluční návrh booleovských funkcí pro kryptografii
Dvořák, Jan ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Husa, Jakub (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat různé selekční metody použité v kartézském genetickém programování aplikovaném na problém různých druhů kryptograficky významných booleovských funkcí. Zaměřil jsem se na tyto typy selekce: evoluční strategie (1+lambda) a (1,lambda), turnajová selekce a selekce ruletou. Zvolený problém byl vyřešen implementací CGP se zmíněnými typy selekce a statistickým zpracováním dat získaných provedením experimentů. Vyhodnocením výsledků jsem zjistil, že nejlepších výsledků, v případě ohnutých funkcí, dosahuje evoluční strategie (1+lambda). V případě vyvážených funkcí s vysokou nelinearitou dosáhla nejlepších výsledků selekce ruletou.
Genetické vylepšení software pro kartézské genetické programování
Husa, Jakub ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Genetické programování je přírodou inspirovaná metoda programování umožňující automatizovaně vytvářet a adaptovat programy. Již téměř dvacet let je tato metoda schopna poskytovat výsledky porovnatelné s těmi vytvořenými člověkem, a to napříč mnoha obory. Tato práce čtenáře seznamuje s problematikou evolučních algoritmů, genetického programování a způsobů, jakými mohou být použity pro vylepšení stávajícího software. Dále je navržen program, který je touto metodou schopen vylepšit implementaci kartézského genetického programování (CGP). Program je poté otestován na implementaci CGP vytvořené pro potřeby tohoto projektu, a jeho funkčnost je dále ověřena i na převzatých již existujících implementacích CGP.
Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason
Husa, Jakub ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při implementaci. Dále je navržena tahová strategická hra Útěk z vězení, která proti sobě staví dva asymetrické týmy inteligentních agentů s rozdílnými cíli. Pro oba týmy jsou navrženy tři režimy inteligentního chování, lišící se svojí komplexností a mírou spolupráce agentů. Jeden z týmů může být ovládán hráčem, nebo oba ovládány počítačem. Hra je podrobena analýze na množině testovacích map. Práce srovnává jednotlivé režimy inteligence a hodnotí jejich schopnost uspět proti různým typům soupeřů a rychlost uvažování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.