Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Topological properties of algebraic curves
Hudec, Pavel ; Šťovíček, Jan (vedoucí práce) ; Kazda, Alexandr (oponent)
Tato práce si klade za cíl představit teorii o algebraických křivkách nad komplexními čísly z topologického pohledu. Hlavním výsledkem dokázaným v práci je klasická věta zvaná degree-genus formula, která tvrdí, že v projektivním případě jsou nesingulární algebraické křivky kompaktní plochy, jejichž rod závisí pouze na stupni dané křivky. Předložený důkaz je do značné míry založený na algebraické topologii. Ukážeme, že křivka působí jako nakrývající prostor pro projektivní přímku (bez konečné množiny obrazů ramifikovaných bodů), pak zvedneme vhodnou triangulaci projektivní přímky na danou křivku. Později zjistíme, jak náš výsledek souvisí s populární definicí rodu jako počtu uší připojených ke sféře. Nakonec krátce projdeme singulární křivky, kde ukážeme, že obecně na ně nelze větu degree-genus formula aplikovat. 1
Funkce a podoba kontrabasu v době W. A. Mozarta
Hudec, Pavel ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Kontrabas je mezi smyčcovými hudebními nástroji svým vývojem velice ojedinělý. Jako jeden z mála nástrojů nemá ještě ani dnes ustálený tvar a způsob hry. Za dobu svého pestrého vývoje zaznamenal několik zvratů a také důležitých vývojových zlomů. Rád bych zdůraznil, že jméno W. A. Mozarta figuruje v případě mé práce pouze jako jakési orientační časové vymezení (je tedy myšlena především druhá polovina 18. století) a hlavně symbolika; s Mozartovým životem je nejvíce spjaté město Vídeň, ve kterém poprvé zaznamenal kontrabas úspěchy jako hojně využívaný solový a komorní nástroj. Chtěl bych se v této práci zaměřit především na tuto dobu včetně období, které jsou pro ni co do souvislostí důležité, a přiblížit, jakým způsobem a k jakým účelům byl kontrabas v této době využíván. K bližšímu a věrnějšímu přiblížení přikládám překlady vybraných dobových zdrojů, které dosud nebyly do češtiny přeloženy. Cílem této práce je podat celkové informace o třech zemích, ve kterých se v 18. století formoval hudební život, tj. ve Francii, Itálii, a německých zemích.
Praví Finové. Etablování pravicového populismu ve Finsku?
Hudec, Pavel ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Diplomová práce "Praví Finové. Etablování pravicového populismu ve Finsku?" se zabývá politickou stranou Praví Finové (PS), jejím historickým vývojem a současnou pozicí ve finském stranickém systému. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá pravicově-populistickými politickými stranami (PRR), které se staly stabilní stranickou rodinou v řadě západoevropských zemí, včetně Skandinávie. Finsko představovalo stát, který byl vůči PRR imunní. Cílem první kapitoly je odpovědět na otázku, jaké jsou důvody vzniku PRR, resp. co způsobilo opoždění v případě Finska. Obsahem druhé kapitoly je politická strana Praví Finové, její historický vývoj a ideologický profil. Kapitola poukazuje na její ideologické i personální kořeny ve Finské venkovské straně. Součástí kapitoly je i tzv. ideologické jádro používané Cassem Muddem (nativismus, autoritářství, populismus), které je doplněno ekonomickým programem. Závěr kapitoly uzavírají parlamentní volby 2011. Závěrečná kapitola se zabývá současnou pozicí PS ve stranickém systému a vlivem na finskou politiku. Kapitolu uzavírají pozitivní, resp. negativní faktory pro budoucí směřování PS.

Viz též: podobná jména autorů
2 Hudec, Patrik
10 Hudec, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.