|
Elektrické servopohony pro kritické aplikace
Hubík, Vladimír ; Kurka, Otakar (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Opluštil, Vladimír (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce na téma „Elektrické servopohony pro kritické aplikace“ ucelenou formou analyzuje požadavky a nové trendy v oblasti elektrických servopohonů v oblasti kritických aplikací v letectví. Práce se především věnuje elektronicky komutovanému motoru středních výkonů, a to od funkčního popisu stroje přes dosud známé řídicí algoritmy a jejich porovnání až po návrh vlastního řešení elektrického pohonu. Jsou nastíněny vývojové práce v oblasti leteckého průmyslu od technického zadání, funkčního vzorku, prototypu až po navázání na sériovou výrobu a následnou certifikaci. Jsou rovněž aplikovány moderní metody vývoje založené na matematicko-fyzikálním modelování řešeného systému, které stále hledá své hlubší uplatnění v tomto odvětví. Na příkladu jsou také ukázány optimalizační postupy řídicích algoritmů. Tato práce si rovněž klade za cíl ověřit zjednodušení certifikačních procedur na základě generovaných dokumentů a výstupů z fáze modelování v prostředí MATLAB.
|
| |
| |
|
Modelování pohonu s DC motorem v prostředí MATLAB/Simulink
Kunovský, Martin ; Kerlin,, Tomáš (oponent) ; Hubík, Vladimír (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá stejnosměrnými motory, jejich vlastnostmi a jejich modelováním. Pro účel modelování byl vytvořen matematický model stejnosměrného motoru, který je připojen na H-můstek a řízen PWM signálem. Následně bylo vytvořeno přehledné uživatelské prostředí GUI, ze kterého lze po zadání základních parametrů motoru jednoduše celou simulaci spustit a sledovat. Tato práce je realizována v prostředí Matlab&Simulink.
|
|
Elektrické servopohony pro kritické aplikace
Hubík, Vladimír ; Kurka, Otakar (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Opluštil, Vladimír (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce na téma „Elektrické servopohony pro kritické aplikace“ ucelenou formou analyzuje požadavky a nové trendy v oblasti elektrických servopohonů v oblasti kritických aplikací v letectví. Práce se především věnuje elektronicky komutovanému motoru středních výkonů, a to od funkčního popisu stroje přes dosud známé řídicí algoritmy a jejich porovnání až po návrh vlastního řešení elektrického pohonu. Jsou nastíněny vývojové práce v oblasti leteckého průmyslu od technického zadání, funkčního vzorku, prototypu až po navázání na sériovou výrobu a následnou certifikaci. Jsou rovněž aplikovány moderní metody vývoje založené na matematicko-fyzikálním modelování řešeného systému, které stále hledá své hlubší uplatnění v tomto odvětví. Na příkladu jsou také ukázány optimalizační postupy řídicích algoritmů. Tato práce si rovněž klade za cíl ověřit zjednodušení certifikačních procedur na základě generovaných dokumentů a výstupů z fáze modelování v prostředí MATLAB.
|
| |
| |
|
Modelování pohonu s DC motorem v prostředí MATLAB/Simulink
Kunovský, Martin ; Kerlin,, Tomáš (oponent) ; Hubík, Vladimír (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá stejnosměrnými motory, jejich vlastnostmi a jejich modelováním. Pro účel modelování byl vytvořen matematický model stejnosměrného motoru, který je připojen na H-můstek a řízen PWM signálem. Následně bylo vytvořeno přehledné uživatelské prostředí GUI, ze kterého lze po zadání základních parametrů motoru jednoduše celou simulaci spustit a sledovat. Tato práce je realizována v prostředí Matlab&Simulink.
|