Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ochrana práva na rodinný život v České republice ve světle rozsudků Evropského soudu pro lidská práva
Hradilková, Žofie ; Šabatová, Anna (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá ochranou rodiny z pohledu lidských práv a z pohledu Evropského soudu pro lidská práva a jeho judikatury. Zabývá se otázkou, jak jsou v České republice chráněna, vykládána a uplatňována práva na rodinný život. Práce vychází z ustálené judikatury Evropského soudu a jeho dvou rozsudků, které byly vydány v neprospěch České republiky za porušení čl. 8 Úmluvy o lidských právech a základních svobod, který zaručuje každému člověku respektování rodinného života. Česká republika je za porušování práv dětí často kritizována z toho důvodu, že nerespektuje právo dítěte na rodinný život, zasahuje do něj příliš necitlivě a zbytečně. Důsledkem toho pak je situace, kdy je v České republice poměrně více dětí v ústavních zařízeních než jinde v Evropě. K demonstrování situace v ČR jsou v práci uvedeny tři příklady rodin, kde došlo k omezení rodičovských práv a umístění dětí do ústavních zařízení. Klíčová slova: rodina, lidská práva, Evropský soud pro lidská práva, ochrana dětí, Úmluva o lidských právech a základních svobodách
Volný čas romských dětí a mládeže
Hradilková, Žofie ; Sadílková, Helena (oponent) ; Červenka, Jan (vedoucí práce)
Význam volného času romských dětí v sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené lokalitě je vysoký. Zároveň trávení času romských dětí vykazuje jistá specifika, která souvisí zejména s tradičním pojetím rodiny a hierarchie romské společnosti. Určující v trávení volného času je také prostředí. Stěžejní částí práce jsou příklady ze tří lokalit, kde žijí romské děti. Zde se především pozornost obrací na to, jakým způsobem děti tráví volný čas a co ho ovlivňuje. Chodí na kroužky? Mají hračky, kola? Co je baví? S kým tráví svůj volný čas? V jakém vyrůstají prostředí? V prvním příkladu je popsána malá vesnice v Čechách, kde se osvědčil komunitní způsob práce. Možnosti práce s dětmi na slovenském venkově jsou uvedeny na příkladu projektu mladých lidí. Děti v městském prostředí jsou ohroženy drogami a pasivním trávením volného času více, než jinde. Také proto v této práci nechybí ani popis jedné městské části. Autorka dochází k závěru, že při práci s romskými dětmi ohroženými sociálním vyloučením je důležité vycházet z potřeb a přání samotných dětí, spolupracovat s rodiči a širokou rodinou a všímat si jejich tradic a zájmů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.