Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj fonematické sluchu u dětí s NKS podle metodiky D.B.Elkonina
Hrabětová, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je speciálně pedagogického a logopedického zaměření. Tématem diplomové práce je Rozvoj fonematického sluchu u dětí s narušenou komunikační schopností podle metody Daniila Boršoviče Eľkonina. Zabývá se tréninkem jazykových schopností u vybraných dětí v mateřské škole speciální. Práce byla rozdělena do dvou částí na část teoretickou a část praktickou. Shrnuje teoretické vymezení základních pojmů jako je jazyk, řeč, komunikace. Popisuje narušené komunikační schopnosti a její dělení, více se zabývá charakteristikou vývojové dysfázie. Dále se zabývá pojmy fonetika a fonologie, popisuje fonematický sluch a fonematické uvědomování. V neposlední řadě charakterizuje osobnost D.B. Eľkonina a jeho metodiku. Praktická část je kvalitativního charakteru, který zpřístupní rozbor metodických postupů, které byly k analýze vybrány. Popisuje pět dětí s narušenou komunikační schopností po celou dobu tréninku. Analyzuje trénink u dětí s narušenou komunikační schopností. Do výzkumu bylo vybráno pět dětí, u kterých byl po dobu šesti měsíců cíleně a pravidelně rozvíjen fonematický sluch prostřednictvím Eľkoninovy metody. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj řeči dítěte, narušená komunikační schopnost, sluchové vnímání, fonematické uvědomování, trénink jazykových schopností podle D.B.Eľkonina

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.