Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.
Alternativy využití moderních informačních technologií ve vzdělávání
Horník, Vlastimil ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Cílem této práce je zmapovat problematiku didaktické techniky. V teoretické části se zabývám vedle obecných otázek týkajících se modernizace, vztahu učitele k technice a jeho role ve výuce podporované didaktickou technikou. Vedle tradiční didaktické techniky a literatury jí věnované se zde zabývám moderní didaktickou technikou. Jedná se o techniku používanou za pomoci počítačů. Vedle přehledu této techniky se zamýšlím nad jejím využitím. V rámci praktické části jsem provedl případovou studii mapující proces modernizace na vybrané střední škole. Pro tyto účely jsem zvolil školu, na které vyučuji, což mi umožnilo proniknout hlouběji do této problematiky. Cílem bylo zmapovat největší problémy provázející proces modernizace školy. I když je tato část zaměřena na jednu konkrétní školu, předpokládám, že problémy se kterými se potýkala a potýká jsou obdobné jako na jiných školách. Výstupem této práce je přehled klíčových problémů spojených procesem modernizace a naznačení dalšího vývoje v této oblasti.
Problémy ve využití informačních technologií při výuce na prvním stupni ZŠ. Analýza současného stavu na Praze 1
Galata, Peter ; Horník, Vlastimil (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zavádění informačních a komunikačních technologií (ICT) do základních škol v ČR, zvláště pak na jejich prvním stupni. Stručně nastiňuje historický vývoj vzdělávacích pomůcek v ČR od 19. století až do začátku 21. století, kdy začal rozvoj informačních technologií výrazně ovlivňovat způsob vzdělávání. Vylíčena jsou specifika informační společnosti a vliv ICT v dnešní době. Z pohledu implementace a výuky ICT ve školách rozebírá práce i strategie v oblasti vzdělávání na evropské úrovni i v rámci ČR. Popsány jsou tři základní aspekty procesu zavádění ICT do škol (potřebný hardware, software a vzdělání učitelů) včetně rizik a problémů doprovázejících tento proces. Na příkladu ZŠ Lupáčova v Praze je zobrazen úspěšný proces zavádění ICT do prostředí základní školy a jejího vzdělávacího procesu, zahrnuta je i analýza současného stavu v této oblasti na základních školách na Praze 1.
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.
Využívání informačních technologií jako kompetence žáka
Daněk, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Cílem této diplomové práce je popis kompetence žáka k využívání informačních technologií. Teoretická část je věnována informační a počítačové gramotnosti a zkoumá odraz informačních a komunikačních technologií v kurikulu českého základního školství. Výzkumná část vyhodnocuje data získaná v dotazníkovém šetření žáků Základní školy v Úvalech. Dotazníkové šetření zjišťovalo úroveň počítačové gramotnosti žáků. Malý rozsah šetření neumožňuje širší zobecnění na českou populaci žáků základních škol.
Alternativy využití moderních informačních technologií ve vzdělávání
Horník, Vlastimil ; Vališová, Alena (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je zmapovat problematiku didaktické techniky. V teoretické části se zabývám vedle obecných otázek týkajících se modernizace, vztahu učitele k technice a jeho role ve výuce podporované didaktickou technikou. Vedle tradiční didaktické techniky a literatury jí věnované se zde zabývám moderní didaktickou technikou. Jedná se o techniku používanou za pomoci počítačů. Vedle přehledu této techniky se zamýšlím nad jejím využitím. V rámci praktické části jsem provedl případovou studii mapující proces modernizace na vybrané střední škole. Pro tyto účely jsem zvolil školu, na které vyučuji, což mi umožnilo proniknout hlouběji do této problematiky. Cílem bylo zmapovat největší problémy provázející proces modernizace školy. I když je tato část zaměřena na jednu konkrétní školu, předpokládám, že problémy se kterými se potýkala a potýká jsou obdobné jako na jiných školách. Výstupem této práce je přehled klíčových problémů spojených procesem modernizace a naznačení dalšího vývoje v této oblasti.

Viz též: podobná jména autorů
1 Horník, V.
4 Horník, Vincenc
3 Horník, Vojtěch
6 Horník, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.