Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímavost evropských druhů přenašečů k leishmaniím šířícím se do Evropy.
Hošková, Anna ; Sádlová, Jovana (vedoucí práce) ; Kodym, Petr (oponent)
První část této práce je zaměřena na testování schopnosti vybraných evropských druhů flebotomů podporovat vývoj Leishmania major, L. donovani a L. martiniquensis. Celkem bylo provedeno 15 experimentálních infekcí a analyzováno 1601 samic flebotomů. Výsledky ukazují, že Phlebotomus perniciosus a P. tobbi podporují vývoj L. major i L. donovani (byly pozorovány silné zralé infekce s kolonizací stomodeální valvy a metacyklickými promastigoty), zatímco L. martiniquensis nepřežívala defekaci samic. Kompetenci Sergentomyia minuta k vývoji leishmanií nebylo možné otestovat, protože samice tohoto druhu nebyly ochotné sát na krmítku, přestože bylo testováno několik typů membrán, krve a experimentálních podmínek. Druhým cílem této práce byla analýza tiplíků ve dvou oblastech autochtonních nálezů L. martiniquensis u koní v České republice. Celkem bylo analyzováno 3341 nasátých a vykladených samic tiplíků ze Slatiňan a 119 z Ústí nad Labem. Na obou lokalitách byli nejhojnější tiplíci z komplexu Culicoides obsoletus. Žádný z 97 testovaných poolů nebyl pozitivní na DNA leishmanií, ale v 15 poolech ze Slatiňan byla detekována DNA Herpetomonas ztiplika a jeden pool z Ústí n. L. obsahoval DNA Trypanosoma sp. ze skupiny T. theileri. Pokus o izolaci L. martiniquensis pomocí xenodiagnostiky na infikovaném koni byl...
Výchova k sebekázni žáka na základní škole
Hošková, Anna ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výchovu k sebekázni žáka na základní škole. Práce zkoumá různé nástroje a techniky výchovy podporující rozvoj sebekázně. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou nástroje a techniky učitelů a učitelek na základní škole na podporu vývoje sebekázně u žáků. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku klíčových pojmů jako je kázeň, smysl a funkci kázně, její druhy a sebekázeň, vůli a motivaci. V další části se diplomová práce zabývá existujícími výzkumy sebekázně u studentů. Následně se věnuje charakteristice vývojového stádia staršího školního věku neboli pubescence. V poslední kapitole teoretické části práce jsou představeny nástroje a techniky výchovy k sebekázni. Empirická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu, jehož cílem je pomocí rozhovorů s učiteli a učitelkami na základních školách zjistit, jaké metody jsou využívány učiteli a učitelkami na podporu sebekázně u žáků. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s šesti učiteli a učitelkami a následně analyzována pomocí kódování. V rámci empirické části byl proveden kvantitativní předvýzkum ve formě ankety, která zkoumá chápání pojmu sebekázeň ve všeobecné populaci. Data byla získána pomocí online dotazníku...
Leishmaniózy a jejich přenašeči v západní Africe
Hošková, Anna ; Dvořák, Vít (vedoucí práce) ; Sádlová, Jovana (oponent)
Leishmanióza je parazitární onemocnění přenášené flebotomy. V západní Africe se leishmaniózy vyskytují endemicky a setkáme se zde s kožní, viscerální a mukokutánní formou onemocnění. Nejčastější formou nemoci je v této oblasti kožní leishmanióza, kterou způsobují druhy Leishmania major, Leishmania tropica a nový, zatím nepopsaný druh Leishmania sp. z Ghany. Původci viscerální leishmaniózy jsou druhy Leishmania donovani a Leishmania infantum. Potvrzeným přenašečem druhu L. major je v tomto regionu Phlebotomus duboscqi. Vektoři druhu Leishmania sp. z Ghany ani přenašeči viscerální leishmaniózy nejsou v západní Africe známi. Za potenciální alternativní přenašeče jsou v této oblasti považováni flebotomové z rodu Sergentomyia nebo tiplíci. Potvrzenými rezervoárovými hostiteli druhu L. major jsou v některých státech hlodavci Tatera gambiana, Arvicanthis niloticus a Mastomys erythroleucus, ve většině států ale potvrzeni nejsou. Rezervoároví hostitelé viscerální leishmaniózy jsou hlavně psi. Některé státy západní Afriky bývaly francouzské kolonie a ve Francii žije hodně lidí afrického původu, kteří jezdí navštěvovat své příbuzné do západní Afriky. Tím hrozí import leishmanióz do neendemických oblastí. Cílem této bakalářské práce je shrnout současné poznatky o výskytu leishmanióz v západní Africe a...
Stres u vysokoškolských studentů: příčiny a copingové strategie
Hošková, Anna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou stresu u vysokoškolských studentů a studentek. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou hlavní zdroje stresu u vysokoškolských studujících, jaké copingové strategie studující používají k jeho zvládání, a jak jsou tyto strategie efektivní. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce se věnuje charakteristice vysokoškolského studenta, specifikaci terciálního vzdělávání a změnám vysokého školství ve 21.století. Definuje pojem stres, jeho teoretické přístupy, druhy stresu a reakce na něj. V další části se bakalářská práce zabývá existujícími výzkumy stresu u vysokoškolských studentů a akademickými stresory. Následně se věnuje představení pojmu coping, adaptace a prezentování modelů copingu. Praktická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu, jehož cílem je pomocí rozhovorů se studenty identifikovat hlavní příčiny stresu a copingové strategie u vybraného vzorku českých vysokoškolských studentů a studentek. Data získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pěti studujícími vysokých škol a následně analyzována metodou Interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Klíčová slova Stres, univerzita, vysokoškolští studenti, copingové strategie, well-being studentů
Česká koncertantní violoncellová tvorba 20. století
Hošková, Anna ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Bernášek, Václav (oponent) ; Chuchro, Josef (oponent)
Tato práce s názvem Česká koncertantní violoncellová tvorba 20. století zahrnuje popis a stručný rozbor vybraných skladeb spolu s životními daty a důležitou tvorbou jednotlivých skladatelů. Každá z kapitol též obsahuje historický úvod s přiblížením hudební řeči typické pro dané období.

Viz též: podobná jména autorů
2 Hošková, Alžběta
2 Hošková, Aneta
2 Hošková, Anežka
1 Hošková, Annette
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.